Optymistyczna branża e-commerce
2011-12-08 11:33
Oczekiwania wobec obrotów i wyników sprzedaży w okresie świątecznym 2011 © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: 10 kluczowych zmian w e-commerce, które przyniosła pandemia
Główne wnioski z badań- 44,6% właścicieli sklepów internetowych w tym roku spodziewa się lepszych lub zdecydowanie lepszych wyników sprzedaży w stosunku do analogicznego okresu w poprzednich latach.
- W tym roku znacznie silniej niż w roku ubiegłym, zaakcentowana jest grupa osób, które spodziewają się kilkukrotnego wzrostu sprzedaży (6,7% ankietowanych) oraz wzrostu sprzedaży o ponad 100% (11,7% głosów). Jednak najwięcej osób spodziewa się przyrostu dochodów w granicy 1-9% (31,7% ankietowanych).
- Podobnie jak przed rokiem, według właścicieli sklepów internetowych rozwiązaniem, które najsilniej przyciąga klientów jest : atrakcyjna cena (57% głosów) i bogata oferta (52%).
-
Ponad 52% właścicieli sklepów, zainwestuje w reklamę on-line, aby zainteresować klientów swoją ofertą w okresie przedświątecznym. Dużą popularnością cieszy się także pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych (43% głosów) oraz akcje w mediach społecznościowych (40%
głosów). - 64,5% ankietowanych przygotowuje w tym okresie specjalne oferty dla swoich klientów, 41% spośród nich zapowiada, że przed świętami przygotowało niższe ceny i promocje, a 33% ankietowanych zaoferuje rabaty na zakupy kilku produktów.
Szczęśliwa gwiazdka dla e-commerce
23% osób prowadzących sprzedaż przez Internet, spodziewa się w tym roku lepszych obrotów i wyników sprzedaży w stosunku do analogicznego okresu w roku poprzednim. W zeszłym roku wynik ten dotyczył 40% ankietowanych. Jednak wzrosła z 10,3% do 21,6% liczba osób, które przewidują, że w tym roku ich wynik sprzedaży poprawi się i to znacznie.
W porównaniu do roku poprzedniego wzrosła także z 28,6% do 33,8% liczba osób, które przewidują utrzymanie się wzrostu sprzedaży na podobnym poziomie.
fot. mat. prasowe
Oczekiwania wobec obrotów i wyników sprzedaży w okresie świątecznym 2011
fot. mat. prasowe
Oczekiwania wobec obrotów i wyników sprzedaży w okresie świątecznym 2010
Procent właścicieli sklepów internetowych, którzy mają negatywne prognozy, utrzymał się w obu ankietach na podobnym poziomie (20,8% głosów dla odpowiedzi „gorsze” i „znacznie gorsze” w 2010 roku i 21,1 % głosów dla tych odpowiedzi w tym roku). (Nie wszyscy ankietowani udzielili odpowiedzi na to pytanie, dlatego suma odpowiedzi nie równa się 100%).
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl