eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyOptymistyczna branża e-commerce

Optymistyczna branża e-commerce

2011-12-08 11:33

Optymistyczna branża e-commerce

Oczekiwania wobec obrotów i wyników sprzedaży w okresie świątecznym 2011 © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (9)

Okres przedświąteczny jest gorącym czasem e-zakupów i jak co roku, sklepy internetowe czekają na zwiększoną liczbę klientów. Z badania przeprowadzonego przez Shoper wynika, że ponad 44% właścicieli e-sklepów spodziewa się lepszych wyników sprzedaży niż przed rokiem.

Przeczytaj także: 10 kluczowych zmian w e-commerce, które przyniosła pandemia

Główne wnioski z badań
  • 44,6% właścicieli sklepów internetowych w tym roku spodziewa się lepszych lub zdecydowanie lepszych wyników sprzedaży w stosunku do analogicznego okresu w poprzednich latach.
  • W tym roku znacznie silniej niż w roku ubiegłym, zaakcentowana jest grupa osób, które spodziewają się kilkukrotnego wzrostu sprzedaży (6,7% ankietowanych) oraz wzrostu sprzedaży o ponad 100% (11,7% głosów). Jednak najwięcej osób spodziewa się przyrostu dochodów w granicy 1-9% (31,7% ankietowanych).
  • Podobnie jak przed rokiem, według właścicieli sklepów internetowych rozwiązaniem, które najsilniej przyciąga klientów jest : atrakcyjna cena (57% głosów) i bogata oferta (52%).
  • Ponad 52% właścicieli sklepów, zainwestuje w reklamę on-line, aby zainteresować klientów swoją ofertą w okresie przedświątecznym. Dużą popularnością cieszy się także pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych (43% głosów) oraz akcje w mediach społecznościowych (40%
    głosów).
  • 64,5% ankietowanych przygotowuje w tym okresie specjalne oferty dla swoich klientów, 41% spośród nich zapowiada, że przed świętami przygotowało niższe ceny i promocje, a 33% ankietowanych zaoferuje rabaty na zakupy kilku produktów.


Szczęśliwa gwiazdka dla e-commerce

23% osób prowadzących sprzedaż przez Internet, spodziewa się w tym roku lepszych obrotów i wyników sprzedaży w stosunku do analogicznego okresu w roku poprzednim. W zeszłym roku wynik ten dotyczył 40% ankietowanych. Jednak wzrosła z 10,3% do 21,6% liczba osób, które przewidują, że w tym roku ich wynik sprzedaży poprawi się i to znacznie.

W porównaniu do roku poprzedniego wzrosła także z 28,6% do 33,8% liczba osób, które przewidują utrzymanie się wzrostu sprzedaży na podobnym poziomie.

fot. mat. prasowe

Oczekiwania wobec obrotów i wyników sprzedaży w okresie świątecznym 2011

Oczekiwania wobec obrotów i wyników sprzedaży w okresie świątecznym 2011


fot. mat. prasowe

Oczekiwania wobec obrotów i wyników sprzedaży w okresie świątecznym 2010

Oczekiwania wobec obrotów i wyników sprzedaży w okresie świątecznym 2010


Procent właścicieli sklepów internetowych, którzy mają negatywne prognozy, utrzymał się w obu ankietach na podobnym poziomie (20,8% głosów dla odpowiedzi „gorsze” i „znacznie gorsze” w 2010 roku i 21,1 % głosów dla tych odpowiedzi w tym roku). (Nie wszyscy ankietowani udzielili odpowiedzi na to pytanie, dlatego suma odpowiedzi nie równa się 100%).

 

1 2 ... 4

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: