Podróże służbowe w 2012 roku
2011-12-30 12:16
Przeczytaj także: Przełomowy wyrok NSA: zakwaterowanie i transport w czasie oddelegowania pracownika nie podlegają opodatkowaniu
„Segment klientów biznesowych (zarówno w kategorii podróże służbowe jak i organizacja konferencji) jest bardzo ważny dla branży hotelarskiej. Utrzymanie się liczby podróży służbowych w roku 2012 jest pozytywnym znakiem, szczególnie w związku z towarzyszącą nam niepewnością oraz prognozowanym spowolnieniem gospodarczym w Europie” – mówi Bartosz Krawczyk, Menadżer w dziale Konsultingu Deloitte. „Warto zwrócić uwagę na oczekiwania podróżujących służbowo - bezpłatny dostęp do Internetu jest postrzegany jako standard, młodsi klienci dostrzegają wartość w możliwości automatycznego check-in w hotelu, co może wskazywać na wagę szybkości obsługi klienta biznesowego” - dodaje.Większość podróżujących w celach służbowych zwraca uwagę na różnice w hotelach działających pod tą samą marką w poszczególnych lokalizacjach. 6 na 10 badanych stwierdza, że zarówno same obiekty, jak i jakość świadczonych tam usług, są bardzo zróżnicowane. Brak spójności w standardach hoteli deklaruje 49% osób powyżej 30-go roku życia, a w grupie 18-29-latków 39%. Mimo tych różnic, 46% osób jest lojalna wobec ulubionej marki hotelowej, bo wybiera ją nawet jeśli budynek nie jest dogodnie usytuowany.
Dwie trzecie podróżujących w celach służbowych najczęściej pracuje w swoich pokojach, jednak coraz więcej z nich jest zadowolona z pracy w większych przestrzeniach społecznych, takich jak hotelowe lobby. Najczęściej wybór miejsca pracy determinowany jest przez wiek podróżujących - prawie dwie piąte respondentów w przedziale 18-44 lat często pracuje w przestrzeniach otwartych, w odróżnieniu do osób w wieku powyżej 45 lat, wśród których takie postępowanie deklaruje zaledwie 17%.
Dla młodszej grupy podróżujących coraz większe znaczenie zyskuje automatyczny check-in w hotelu, taką formę preferuje 36% podróżujących służbowo w przedziale18-44 lat, podczas gdy tylko 19% uczestników badania powyżej 45 roku życia podziela tą opinię.
Z badania Deloitte wynika, że zarówno wyposażenie hotelu jak i zakres proponowanego serwisu nadal odgrywają kluczową rolę w jego postrzeganiu. 6 na 10 podróżujących służbowo zgadza się zapłacić więcej za odpowiednie wyposażenie. Dla 77% respondentów nadal bardzo ważny jest bezpłatny dostęp do Internetu.
Brak udogodnień w wyposażeniu czy niekompetentni pracownicy w hotelach mają mniejsze znaczenie podczas podróży służbowych, niż problemy związanymi z liniami lotniczymi. Najważniejsze niedogodności w trakcie wyjazdów biznesowych, wskazane przez respondentów, to opóźnienia związane ze zwiększonym bezpieczeństwem na lotniskach (30%) oraz odlotem samolotów (37%).
Informacja o badaniu:
Badanie „Deloitte Business Travel Survey” zostało przeprowadzone online na grupie 1000 podróżujących służbowo we wrześniu 2011 roku.
oprac. : Kamila Urbańska / eGospodarka.pl