eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyInternet w Polsce I-XII 2011

Internet w Polsce I-XII 2011

2012-02-02 13:54

Internet w Polsce I-XII 2011

Zwyczaje internautów I-XII 2011 © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Badanie NetTrack, prowadzone na próbie reprezentatywnej, ogólnopolskiej, pozwala śledzić penetrację Internetu w Polsce oraz profil polskiego internauty. Dynamika wzrostu liczby użytkowników Internetu jest nadal niewielka, jednak przyrost jest konsekwentny, obecna penetracja to 55,4%.

Przeczytaj także: Internet w Polsce VII-IX 2011

Jeśli chodzi o częstotliwość korzystania z Internetu to w okresie od stycznia do grudnia 2011 roku 70,8 proc. ankietowanych deklarowało, że korzystało z niego codziennie lub prawie codziennie, a 20,1 proc. kilka razy w tygodniu. Biorąc pod uwagę okres korzystania z połączenia internetowego najwięcej badanych przyznało, że korzysta z niego powyżej 5 lat (50,90 proc.) oraz od 3 do 5 lat (25,30 proc.).

fot. mat. prasowe

Zwyczaje internautów I-XII 2011

50,9 procent Polaków korzysta z internetu powyżej 5 lat


Większość ankietowanych korzystała z Internetu w domu (taką odpowiedź zaznaczyło średnio 95,20 proc. respondentów) lub pracy (23,50 proc.).

Z danych wynika, że rozkład internautów ze względu na płeć jest równy, czyli 50 proc. z nich stanowili mężczyźni, a 50 proc. kobiety. Jeśli zaś chodzi o wiek, wśród internautów dominują osoby w wieku 25-39 lat (39 proc.), a tuż za nimi plasują się osoby w wieku 15-24 lat (28 proc.). Osoby w wieku 40-59 lat stanowią 28 proc., a 60 lub więcej lat - 5 proc.

fot. mat. prasowe

Rankingi portali internetowych I-XII 2011

Znajomość spontaniczna stron internetowych - Google wskazane przez 59,4 procent respodentów


Wyniki badań pokazują, że najliczniejszą grupą internautów wciąż stanowią osoby ze średnim wykształceniem (41 proc.), następnie z wyższym (28 proc.), a na końcu z podstawowym (15 proc.) i zasadniczym (16 proc.).

W rankingu portali internetowych wg spontanicznej znajomości pierwsze miejsce zajmuje Google, które zostało wskazane przez 59,40 proc. respondentów, a tuż za nim z 53,60 proc. znajduje się Allegro. Na trzecim miejscu uplasował się Onet.pl z 42,20 proc. wskazań, a na ostatniej pozycji natomiast znalazła się witryna Wikipedia z 11,40 proc. wskazań.

Biorąc pod uwagę odwiedzone strony internetowe w ciągu miesiąca, kolejny raz na pierwszym miejscu znajduje się Google z 89 proc. wskazań przez ankietowanych. Na drugim miejscu znajduje się Allegro z 66,50 proc., a na trzecim Onet z 55,50 proc. Na kolejnych miejscach uplasowały się youtube.pl, nk.pl, Wirtualna Polska oraz Wikipedia.pl. Ostatnią, 10 pozycję zajęła witryna gadu-gadu.pl z 30,40 proc. wskazań.

Informacje o badaniu
Badanie NetTrack firmy Millward Brown SMG/KRC zostało przeprowadzone w okresie styczeń – grudzień 2011 roku.

Przeczytaj także: Internet w Polsce VII-IX 2015 Internet w Polsce VII-IX 2015

oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: