EURO 2012 a zakupy Polaków
2012-02-27 10:35
Planowanie zakupów związanych z EURO 2012 © fot. mat. prasowe
Aż 86 proc. Polaków nie planuje dodatkowych zakupów związanych z Euro 2012. Jednocześnie 78 proc. rodaków deklaruje, że to czy dana marka lub firma sponsoruje polską reprezentację, nie wpływa na ich decyzje o zakupie produktu lub usługi - tak wynika z badania On Board PR i Instytutu Badania Opinii Homo Homini.
Przeczytaj także: Sprzęt elektroniczny na wakacje 2012
Choć Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej zbliżają się wielkimi krokami to zdecydowana większość Polaków nie planuje dodatkowych zakupów związanych z Euro 2012 (86 proc.). Tylko 13 proc. przyznaje, że zamierza zrobić specjalne zakupy związane z Mistrzostwami. Mimo, iż większość z nas nie zamierza wydawać dodatkowej gotówki na czerwcowy turniej pewne jest to, że będzie on miał znaczący wpływ na rodzaj produktów, które będziemy kupować przed, w trakcie oraz po Mistrzostwach.fot. mat. prasowe
Planowanie zakupów związanych z EURO 2012
...a jeśli już kupimy, to co?
Prawie 1/3 Polaków przyznała, że wyposaży się w odzież związaną z turniejem (29 proc.). Niewiele mniej bo aż 25 proc. badanych przeznaczy pieniądze na zakup artykułów spożywczych takich jak piwo lub chipsy.
„Zyskają także Ci, którzy byli zaangażowani w piłkę nożną już wcześniej. Taką sytuację obserwujemy np. wśród produktów piwowarskich, gdzie umiarkowanie silne powiązanie marki z kibicowaniem polskim piłkarzom przetrwało zakończenie komunikacji marketingowej związanej ze sponsoringiem reprezentacji narodowej. To wynik konsekwentnych działań komunikacyjnych, które prowadzono w latach 2005 – 2009” – wyjaśnia Marcin Duma, prezes zarządu Homo Homini.
Dużym powodzeniem będą cieszyć się również gadżety kibica w tym breloki i maskotki Euro 2012 (14 proc.). Natomiast tylko 9 proc. respondentów przyznaje, że planuje zakup sprzętu RTV specjalnie na te Mistrzostwa.
fot. mat. prasowe
Rodzaj planowanych zakupów na EURO 2012
Przeczytaj także:
Codzienne zakupy według Polaków
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
preferencje zakupowe, decyzje zakupowe, badania internautów, badania konsumentów, zakupy Polaków, EURO 2012
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)