Ponad 1/2 Polaków korzysta z social media
2012-03-22 10:18
Korzystanie z portali społecznościowych wg wieku © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Portale społecznościowe - chronimy swoje dane
Aż 54% dorosłych Polaków (powyżej 18 roku życia) deklaruje, że korzysta z social media, najwięcej wśród respondentów w wieku 18-24 lat – 82%, natomiast spośród osób w wieku 35-64 lat – 47%, zdecydowanie najmniej w wieku powyżej 65 lat – 30%.Polacy deklarują korzystanie głównie z Facebooka (40%) i nk.pl (37%). Biorąc pod uwagę wiek, odsetek posiadających konta na portalu nk.pl jest raczej jest stały, natomiast zmienia się odsetek korzystających z Facebooka. Respondenci w wieku 18-24 lat deklarują korzystanie z portali społecznościowych takich jak: Facebook (74%), nk.pl (40%) i Twitter (2%), natomiast badani z grupy wiekowej 25-34 korzystają z Facebooka (58%), nk.pl (45%) oraz Twittera (4%). Co piąty Polak w wieku 65+ korzysta z Facebooka.
fot. mat. prasowe
Korzystanie z portali społecznościowych wg wieku
Spośród respondentów, którzy zadeklarowali, że korzystają z portali społecznościowych, 58% zagląda na swój ulubiony portal codziennie, wśród badanych w wieku 18-24 lata robi tak aż 74%. Natomiast w kwestii czasu spędzonego na portalu społecznościowym przy jednorazowym zalogowaniu się 28% spośród badanych stwierdziło, że spędza w social media 5-10 minut, 27% pół godziny a 28% godzinę.
fot. mat. prasowe
Częstotliwość korzystania z portali społecznościowych
Dlaczego Polacy korzystają z portali społecznościowych? Jak wykazały badania PMR Research, aż 86% respondentów, którzy korzystają z social media, zagląda do nich, by mieć stały kontakt z przyjaciółmi, tylko 13% używa ich by zawierać nowe znajomości, 8% by grać w gry online, a jedynie 4% korzysta z portali społecznościowych w celach zawodowych. Połowa respondentów w wieku powyżej 65 lat deklaruje, że korzysta z social media w celu odświeżenia starych znajomości, co trzeci badany w wieku 35-64 lat też tak twierdzi. Przy okazji tego pytania możliwe było podanie innych powodów, wśród nich najczęściej pojawiło się „poszukiwanie informacji” i „bycie na bieżąco”, a także „realizacja celów politycznych”.
fot. mat. prasowe
Celowość korzystania z portali społecznościowych
Podczas badania pojawiły się pytania, na które zdecydowana większość odpowiedzi była przecząca, między innymi: 91% spośród korzystających z portali społecznościowych twierdzi, że nie używa ich w celach prywatnych w pracy, 88% twierdzi, że nie jest fanem marki w social media oraz 87% nie loguje się na swojego konta ze smartfonów.
fot. mat. prasowe
Pytania z przewagą odpowiedzi przeczących
Podsumowując, z badań PMR Research wynika, iż ponad połowa Polaków korzysta z social media, w tym głównie z Facebooka i nk.pl. Jeżeli z nich korzystają, jest to głównie w celu podtrzymania kontaktu z przyjaciółmi (86%). Zdecydowana większość użytkowników sprawdza swoje konta codzienne (58%). Tylko co dziesiąty dorosły Polak posiadający konto na portalu społecznościowym przyznaje, że zagląda do niego w czasie pracy.
Informacje o badaniu
Ogólnopolskie badanie konsumenckie zostało przeprowadzone metodą wywiadu telefonicznego przez PMR Research w październiku 2011 r. na reprezentatywnej próbie 1000 pełnoletnich Polaków. Błąd oszacowania wyniósł maksymalnie 5%.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)