Ile miasta gospodarze zyskały przed Euro 2012?
2012-04-19 00:11
Liczba publikacji medialnych na temat miast-gospodarzy © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Polskie stadiony na Euro w Internecie
Badanie „Miasta-gospodarze w piłce nożnej 2012” opublikowała agencja informacyjna „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Z porównania aktywności czterech konkurujących miejsc wynika, że najczęściej wymienianym ośrodkiem w prasie, Internecie i RTV w kontekście Mistrzostw jest Warszawa. Na temat stolicy w ciągu pierwszych trzech miesięcy 2012 roku ukazało się ponad 23 tys. publikacji, co stanowi blisko 40 proc. całego przekazu na temat miast-gospodarzy w analizowanym okresie. Najwięcej materiałów – ponad 16 tys. – odnotowano w Internecie, prawie 3,7 tys. w radiu i telewizji. Prasa opublikowała nieco ponad 3,4 tys. informacji.fot. mat. prasowe
Liczba publikacji medialnych na temat miast-gospodarzy
W przypadku Warszawy najaktywniejszym tytułem prasowym był specjalistyczny „Przegląd Sportowy”. Pozostałe miasta zawdzięczają swą medialność przede wszystkim regionalnym wydaniom „Polski The Times”, wśród których najwięcej materiałów odnotowano na łamach „Polski Dziennika Bałtyckiego” (259). Dziennik „Polska Głos Wielkopolski” opublikował 240 informacji, a „Polska Gazeta Wrocławska” – 195. Wśród portali internetowych najaktywniejsza okazała się wyborcza.pl, która opublikowała 468 informacji o samej stolicy i ponad 200 o każdym z pozostałych miast-gospodarzy. W przypadku Gdańska i Wrocławia najwięcej publikacji zamieścił sport.pl.
Znaczący udział w przekazie na temat Warszawy i Poznania miały stacje radiowe i telewizyjne – odpowiednio blisko 16 proc. i prawie 14 proc. W obu przypadkach odnotowano liczbową przewagę informacji RTV nad publikacjami z prasy. Stolica Wielkopolski zawdzięcza ten wynik przede wszystkim Telewizji WTK, która wyemitowała ponad 400 informacji, zajmując jednocześnie pierwsze miejsce wśród najaktywniejszych stacji telewizyjnych. Temat Warszawy w kontekście Mistrzostw omawiany był głównie przez telewizje informacyjne: Polsat News, TVN24, TVP Info.
Analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” obliczyli także wartość reklamową publikacji. Ogólnopolski charakter tytułów prasowych oraz stacji RTV przełożył się na wynik ponad 161 mln zł ekwiwalentu reklamowego publikacji na temat Warszawy, co stanowi blisko 47 proc. udziału w ogólnej wartości materiałów o wszystkich czterech miastach, która wyniosła łącznie prawie 350 mln złotych.
fot. mat. prasowe
Suma ekwiwalentu reklamowego publikacji medialnych na temat miast gospodarzy
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)