Reklama w Internecie 2012
2012-10-04 08:54
Wydatki na reklamę internetową w Polsce © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Reklama w Internecie 2010
Rynek reklamy online w Polsce nadal rośnie. Najnowsze, opublikowane w drugiej połowie lipca dane AdEx, czyli szacunki IAB Polska i firmy PwC pokazują, że pierwsze trzy miesiące 2012 roku przyniosły branży wzrost na poziomie nieco powyżej 9 procent w ujęciu rocznym. Z jednej strony - to niewątpliwy powód do zadowolenia. Jeśli trend utrzyma się do grudnia, ten rok przyniesie rekordową wartość rynku.Pierwszy raz w historii uda się bowiem przekroczyć poziom dwóch miliardów złotych na wydatki reklamowe w polskim internecie. Z drugiej jednak strony - pierwszy raz od dawna dynamika wzrostu nie osiągnęła wyniku dwucyfrowego - podaje Interaktywnie.com w raporcie Reklama w internecie za 2012 rok.
fot. mat. prasowe
Wydatki na reklamę internetową w Polsce
Zanim jednak dojdzie do historycznego przełamania bariery 2 miliardów złotych wydatków, już dziś odnotować trzeba inne, nie mniej istotne wydarzenie. Otóż bezapelacyjny dotąd lider - mianowicie reklama display - znalazła godnego następcę.
Udział SEM, czyli reklamy powiązanej z wynikami wyszukiwania, w pierwszym kwartale 2012 roku zrównał się z nią wydatkami. Przedstawiciele branży reklamowej od dłuższego czasu zapowiadali, że SEM przejmie palmę pierwszeństwa. Wszystko wskazuje na to, że właśnie jesteśmy tego świadkami.
fot. mat. prasowe
Struktura wydatków na reklamę online
Kto zostawia w sieci najwięcej pieniędzy? Z ostatnich danych IAB i PwC wynika, że liderem jest branża motoryzacyjna, przed finansową i telekomunikacyjną. Największą dynamikę odnotowali natomiast reklamodawcy z branży nieruchomości.
Jeśli chodzi o porównanie poszczególnych mediów na reklamowej mapie Polski, internet niezmiennie prezentuje się najlepiej, jeśli chodzi o kondycję. Ugruntowana, druga pozycja - za telewizją - wydaję się być niczym nie zagrożona.
fot. mat. prasowe
Udział sektorów gospodarki w reklamie online
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)