Polski e-commerce 2012
2013-01-10 10:10
E-commerce © ktsdesign - Fotolia.com
Przeczytaj także: Branża turystyczna radzi sobie w m-commerce
Polski rynek e-commerce jest obecnie jednym z najszybciej rozwijających się w całej Europie. Według badań Centre for Retail obroty polskiego handlu internetowego w 2012 roku ocenione zostały na kwotę 22,9 mld złotych. Polacy stali się świadomymi użytkownikami sieci, potrafiącymi korzystać z jej zalet. Dziś Internet nie jest jedynie miejscem rozrywki. Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez Gemius Polska około 70% Internautów korzysta z możliwości internetowego dokonywania zakupów. Dane te potwierdza najnowsze podsumowanie porównywarki cen Nokaut.pl.- W naszym serwisie codziennie dostępnych jest około 7 mln produktów oraz 13 mln ofert prezentowanych przez około 3500 sklepów – mówi Fabian Adaszewski, PR Manager Grupy Nokaut. – Te dane pokazują, jak ważnym elementem polskiej gospodarki jest handel internetowy. – dodaje.
Zgodnie z opublikowanymi w grudniu 2012 roku danymi Nokaut.pl, dokonując zakupów w sieci możemy zaoszczędzić nawet do 46% ceny produktów. Tak duże oszczędności możliwe są przy zakupie sprzętu RTV czy AGD. Co więcej, zakupom online sprzyja rosnąca popularność urządzeń mobilnych oraz szeroka oferta aplikacji ułatwiających szybkie porównanie cen. Teraz wystarczy mieć w dłoni smartfona i przy pomocy Nokaut Skanera znaleźć najtańszą ofertę w sieci oraz w swojej okolicy.
Polskich Internautów do zakupów w sieci zachęca nie tylko wygoda ale przede wszystkim oszczędność czasu i pieniędzy.
- Produktowe podsumowanie minionego roku to doskonały obraz nie tylko tego, czego Polacy szukają w sklepach internetowych ale również jak rozwijają się poszczególne kategorie oraz co cieszy się największą popularnością – mówi Fabian Adaszewski.
fot. ktsdesign - Fotolia.com
E-commerce
Najaktywniejsi mieszkańcy Mazowieckiego
Z danych porównywarki cen Nokaut.pl wynika, iż najaktywniejszymi internetowymi kupującymi byli mieszkańcy województwa Mazowieckiego. Niemal co czwarty internauta poszukujący ciekawych ofert za pomocą Nokaut.pl pochodził właśnie z tego regionu. Kolejne miejsca w rankingu przypadło województwu: śląskiemu (13,02%), wielkopolskiemu (9,76%), małopolskiemu (9,51%) oraz dolnośląskiemu (7,72%). Najmniej aktywni okazali się mieszkańcy województwa: podlaskiego (1,95%), lubuskiego (1,42%) oraz opolskiego (1,40%).
Ta tendencja utrzymuje się od wielu lat. Duże ośrodki przemysłowe oraz bogatsze regiony przodują w zakupach internetowych na całym świecie. Wyniki analizy Nokaut.pl potwierdzają różnice zarówno ekonomiczne jak i demograficzne między poszczególnymi regionami Polski. Duży wpływ ma na ten stan również rozwój infrastruktury telekomunikacyjnej oraz poziom zamożności mieszkańców.
Powyższe dane pomijają jednak jeden istotny fakt – duże miasta i bogatsze regiony przyciągają mieszkańców innych części Polski. Migracja zarobkowa może mieć więc znaczący wpływ na gorsze wyniki uzyskane przez pozostałe województwa.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)