![Operatorzy telekomunikacyjni: usługi dodane [© gpointstudio - Fotolia.com] Operatorzy telekomunikacyjni: usługi dodane](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/operatorzy-telekomunikacyjni/Operatorzy-telekomunikacyjni-uslugi-dodane-120934-200x133crop.jpg)
Średnia liczba operatorów przypadająca na firmę to 3.8 © gpointstudio - Fotolia.com
Przeczytaj także: Internet Plus: JA+POWER LTE w świątecznej odsłonie
- Zgodnie z najważniejszym komunikatem wypływającym z tego badania, operatorzy telekomunikacyjni muszą skoncentrować swoje wysiłki na zwiększeniu zaufania wśród dużych firm, którym chcieliby oferować usługi dodane. – powiedziała Teresa Cottam, dyrektor ds. badań w Telesperience.Główne wnioski z badania Telesperience:
- Średnia liczba operatorów przypadająca na firmę to 3.8 – 74% dużych przedsiębiorstw korzysta z usług więcej niż jednego dostawcy, żeby zapewnić sobie najwyższy możliwy poziom usług
- 71% firm zmieniłoby operatora, żeby uzyskać lepszą jakość usług telekomunikacyjnych (podczas gdy 68% dokonałoby takiej zmiany, gdyby zaoferowana cena usług była niższa)
- 52% badanych uważa, że największa trudność wynikająca ze współpracy z kilkoma operatorami wiąże się z zarządzaniem wieloma kontraktami i umowami o poziomie świadczenia usług (SLA)
- Firmy deklarują niskie zaufanie do operatorów w kwestii zarządzania infrastrukturą IT i dostarczaniem usług dodanych innych niż te bezpośrednio związane z tradycyjną komunikacją
- Około 1/3 badanych przedsiębiorstw jest zainteresowana outsourcingiem zarządzania infrastrukturą telekomunikacyjną na rzecz operatora
- oraz aż 96% spośród nich jest także zainteresowanych usługami „w chmurze”
- Większość firm uważa rozwiązania zintegrowanej komunikacji za wartościową usługę i za naturalne rozszerzenie oferty operatorów
fot. gpointstudio - Fotolia.com
Średnia liczba operatorów przypadająca na firmę to 3.8
74% dużych przedsiębiorstw korzysta z usług więcej niż jednego dostawcy, żeby zapewnić sobie najwyższy możliwy poziom usług.
- „W ostatnim czasie zauważyliśmy wzrost zainteresowania ze strony operatorów rozwiązaniami IT, które pozwalają na transformację podejścia biznesowego do segmentu klientów biznesowych. Widzimy, że operatorzy postrzegają ten segment jako istotny ze strategicznego punktu widzenia, dlatego zainicjowaliśmy we współpracy z Telesperience to badanie” – powiedziała Małgorzata Siwiec-Polikowska, kierownik marketingu w sektorze telekomunikacji Comarch.
Respondenci, którzy wzięli udział w badaniu to przedstawiciele kadry kierowniczej bezpośrednio odpowiadający za infrastrukturę telekomunikacyjną i zakupy IT. Wśród sektorów gospodarki objętych badaniem znajdują się m.in. przemysł, handel i usługi. Firmy objęte badaniem mają siedziby w prawie 20 krajach Europy.
To już kolejne badanie zainicjowane przez Comarch. W 2012 na 298 firmach z sektora małych i średnich przedsiębiorstw firma Telesperience przeprowadziła badanie, które pokazało, że 8 na 10 europejskich firm z sektora MSP planuje zmienić dostawcę usług telekomunikacyjnych.
Badania zostały przeprowadzone przez brytyjską firmę analityczną Telesperience, koncentrującą się na analizie wpływu narzędzi IT na podnoszenie wydajności operatorów telekomunikacyjnych, ich elastyczności biznesowej i satysfakcji klientów.
![Netia, Orange i Play oddadzą konsumentom opłaty za usługi dodatkowe [© pixabay.com] Netia, Orange i Play oddadzą konsumentom opłaty za usługi dodatkowe](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/Netia/Netia-Orange-i-Play-oddadza-konsumentom-oplaty-za-uslugi-dodatkowe-244743-150x100crop.jpg)
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)