Polski Internet: najpopularniejsi celebryci
2013-08-12 10:44
Największe zainteresowanie internautów w ostatnim roku wzbudzali sportowcy © pressmaster - Fotolia.com
Przeczytaj także: Telewizja bez kobiet, debata publiczna to męska rzecz?
Na początek jednak badaniu poddano pierwszych 15 osób z rankingu Forbesa.fot. mat. prasowe
Ranking popularności w Internecie
Lewandowski i… cała reszta
Największe zainteresowanie internautów w ostatnim roku wzbudzali sportowcy – zajęli wszystkie miejsca na podium. Pierwsze miejsce – bez zaskoczenia i deklasując konkurentów, zajął Robert Lewandowski z ponad 79 tysiącami wzmianek, zaraz za nim uplasowała się Agnieszka Radwańska z ponad 44,5 tysiącami informacji, a trzecie miejsce zajął Jerzy Janowicz z 35 tysiącami wystąpień. Kolejne miejsca również należą do sportowców. Dopiero na 7 miejscu pojawia się showman Kuba Wojewódzki, a za nim aktorzy i celebryci.
Co ciekawe w rankingu Forbesa Marek Kondrat czy Jerzy Owsiak zajmują wysokie 2 i 3 miejsce – a w sieci jest odwrotnie - Marek Kondrat zajmuje 14, a Jerzy Owsiak 12 miejsce.
Zatem można być bardzo cennym dla reklamodawców nie budząc – wydawałoby się obecnie niezbędnego - dużego zainteresowania pośród internautów.
fot. pressmaster - Fotolia.com
Największe zainteresowanie internautów w ostatnim roku wzbudzali sportowcy
Jak wynika z analizy IMM równie niskim zainteresowaniem Internautów cieszy się najbardziej ceniona na świecie polska top modelka Anja Rubik – „tylko” 7 tysięcy wzmianek w ciągu roku. Niewiele lepszy wynik osiągnęła jej koleżanka po fachu - Joanna Krupa – niecałe 10 tysięcy wzmianek. Niskie pozycje w naszym zestawieniu zajmują również przedstawiciele świata muzyki i filmu.
Celebrytyzm od kuchni – Magda Gessler bezkonkurencyjna w sieci
IMM zbadał również zainteresowanie coraz popularniejszymi w ostatnim czasie celebrytami kulinarnymi. Do badania wybrano gwiazdy pojawiające się w rankingu Forbesa, czyli Magdę Gessler, Pascala Brodnickiego, Karola Okrasę i Roberta Makłowicza, jak również cztery nie notowane tam osoby czyli: Annę Starmach, Adama Gesslera, Martę Grycan i Michaela Morana. Podobnie jak w rankingu Forbesa i w raporcie IMM pośród kulinarnych celebrytów najwyższą pozycję zajęła Magda Gessler z prawie 22,4 tysiącami wzmianek. Mimo takiej popularności w polskim internecie, w rankingu Forbesa zajęła dopiero 37 miejsce.
fot. mat. prasowe
Ranking popularności kuchennych celebrytów w Internecie
Kolejny jest Robert Makłowicz - już tylko 3,2 tysiąca wzmianek.
Co interesujące - popularni i cenieni przez reklamodawców Karol Okrasa i Paskal Brodnicki okazali się mniej popularni w internecie od Marty Grycan, która nie była notowana w rankingu Forbesa, za to często notowana… w serwisach plotkarskich.
Podsumowując widać wyraźnie, że poza nielicznymi przypadkami, jak Robert Lewandowski działa zasada „reklamodawcy sobie, a Internauci sobie”. Okazuje się, że największego zainteresowania w mediach i internecie wcale nie budzą osoby, które postrzegane są jako cenne przez reklamodawców. Może zatem warto zastanowić się nad zmianą strategii i wyborem nowych twarzy w kampaniach reklamowych? To pytanie pozostawiamy bez odpowiedzi…
O badaniu:
Analizę wykonano na podstawie 374 501 publikacji z polskojęzycznej części internetu wraz z ogólnodostępnymi wpisami w mediach społecznościowych, w których pojawiły się informacje na temat wybranych gwiazd polskiego show-biznesu. Pod uwagę brane były publikacje, które ukazały się między 7 sierpnia 2012 a 7 sierpnia 2013 roku i zawierały frazę będącą pełnym imieniem i nazwiskiem badanej osoby.
Agnieszka Kalbarczyk,
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)