
Smartfony zmieniają miasta © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Aplikacje mobilne raczej darmowe
Podczas badań pytano użytkowników smartfonów o ocenę nowych koncepcji usług związanych z obszarami życia miasta, a mianowicie, z których usług są najbardziej zadowoleni - chodziło o dostępność sklepów, restauracji i ośrodków rekreacyjnych. Przykłady nowych usług, to m.in.: cyfrowy instruktor polecający zakupy sytuacyjne w czasie rzeczywistym, menu wyświetlane w telefonie i rezerwacje stolików przez telefon komórkowy, towarzyski przewodnik po restauracjach oraz dostarczanie towarów w dniu zamówienia.Podczas badań obejmujących nowe koncepcje usług pytano, czy usługa sprawdzania składników potraw w restauracjach jest atrakcyjna: 8% respondentów uważało, że usługa jest dostępna już dziś, 61% oczekiwało, że będzie to normalna usługa dostępna w ciągu trzech lat.
Badanie obejmowało również dziedziny, gdzie użytkownicy wyrażali największe niezadowolenie, a mianowicie: opieka nad dziećmi i osobami starszymi, komunikacja z władzami i usługi związane z ruchem ulicznym. Nowe koncepcje usług obejmują tutaj: sieci opieki społecznej umożliwiające łatwą komunikację z członkami rodziny za pośrednictwem dowolnego urządzenia, kontekstowe miejskie usługi mobilne, które zapewniają informacje udzielane przez władze lokalne i symulator minimalnych podróży dziennych, który optymalizuje kalendarz użytkownika, aby zredukować konieczność podróżowania.
Respondenci odpowiadali również, że szukają lepszych usług i lepszej komunikacji z władzami za pośrednictwem swoich smartfonów., Dodatkowo 10-15% młodych par i rodziców uważa, że usługi ICT w zakresie opieki są dostępne w ich miastach już teraz, podczas gdy 64-68% wierzy, że będą powszechnie dostępne w ciągu trzech lat.
Michael Björn, szef działu badań w Ericsson ConsumerLab, powiedział: „Masowe zapotrzebowanie na nowe usługi ICT może zmienić życie w mieście w ciągu zaledwie trzech lat. Usługi z wykorzystaniem smartfonów w dziedzinie zakupów, jedzenia w restauracjach i poszukiwania rozrywek mogą istotnie zwiększyć zadowolenie ludzi z życia w miastach. Usługi za pośrednictwem smartfonu mogą także zmniejszyć poziom niezadowolenia - istnieją duże oczekiwania odnośnie wprowadzenia tego rodzaju usług na rynek”.
Björn kontynuował: „Wyniki tego badania wskazują, że konsumenci dobrze przyjmą innowacje w wielu dziedzinach związanych z ich codziennym życiem w mieście”.
Ruch uliczny stanowi główne źródło niezadowolenia w miastach, a 47% właścicieli smartfonów w ankiecie wyraziło zainteresowanie osobistym nawigatorem, który zapewniłby najlepsze informacje dotyczące podróżowania wszystkimi środkami transportu wewnętrznego i zewnętrznego - dotyczy to zarówno ruchu pieszego, jak i podróżowania pojazdami.
Prawie połowa (47%) właścicieli smartfonów przewiduje, że operatorzy telefonii komórkowej będą pomocni we wprowadzaniu tych szczególnych usług, choć zazwyczaj uważają, że inicjatywę przejmą odpowiednie branże.
fot. mat. prasowe
Smartfony zmieniają miasta
Prawie połowa (47%) właścicieli smartfonów przewiduje, że operatorzy telefonii komórkowej będą pomocni we wprowadzaniu nowych usług ułatwiających życie w mieście.
Informacje o badaniu
Badanie zostało przeprowadzone w trybie online i zebrano odpowiedzi od 7 500 użytkowników smartfonów. Badanie jest reprezentatywne dla 40 milionów obywateli.
![Smartfony - chleb powszedni [© anyaberkut - Fotolia.com] Smartfony - chleb powszedni](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/smartfony/Smartfony-chleb-powszedni-131902-150x100crop.jpg)
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)