Branża IT w 2014 r. - prognozy
2013-11-09 00:14
Przeczytaj także: Najważniejsze trendy IT w 2013 roku
Eksperci z branży nowych technologii zalecają jednak, by firmy dokładniej określały wymagania w stosunku do sprzętu będącego własnością ich pracowników. Model BYOD może stwarzać zagrożenia dla bezpieczeństwa danych, dlatego przedsiębiorstwa powinny dążyć do stworzenia bezpiecznej platformy dostępu do treści, która może być kontrolowana i zarządzana przez wewnętrzny dział IT.
Internet wszechrzeczy
Według ekspertów Gartnera Internet wszechrzeczy (Internet of Everything), czyli sieć łącząca przedmioty, dane, procesy i ludzi, zastąpi Internet przedmiotów. Zdaniem firmy badawczej, siłą tej koncepcji jest to, że bazuje na produktach, które znamy i którymi umiemy się posługiwać od dawna. Na przykład drukarki, faksy, komputery czy szuflady na ważne dokumenty nie znikną z naszych biur, tylko staną się dla nas bardziej użyteczne:
- Wystarczy zwykły czujnik w przegródce na dokumenty w recepcji, żeby wysłać wiadomość pracownikowi o dużej liczbie przesyłek pocztowych. Chcąc wydrukować raport, nie będziemy musieli się zastanawiać, którą drukarkę wybrać w menu. Odpowiednia aplikacja pobierze harmonogram dnia z naszego arkusza biurowego i skieruje dokument na urządzenie znajdujące się najbliżej miejsca kolejnego spotkania lub pracy. Dzięki geolokalizacji drukowanie rozpocznie się tylko kilka sekund przed naszym pojawieniem się przy danej maszynie - mówi Maciej Nuckowski, Dyrektor Działu Usług w Xerox Polska.
Koncepcja staje się coraz popularniejsza, ponieważ użytkownicy cenią sobie to, że pewne decyzje mogą podejmować za nich inteligentne i skomunikowane z sobą komputery, meble, ubrania, buty czy samochody. Eksperci Gartnera przewidują także rozwój inteligentnych rozwiązań m.in. w zakresie motoryzacji.
Nowe technologie w samochodach
W przyszłości w coraz większym stopniu przedsiębiorcy będą mogli dobrać rozwiązania biznesowe dostosowane do ich indywidualnych potrzeb dzięki zainstalowaniu najnowszych systemów samochodowych i odpowiedniej analizie ich działań.
- Urządzenia zainstalowane w firmowych pojazdach, zintegrowane z interaktywnymi i dostępnymi online platformami monitoringu, dostarczają w czasie rzeczywistym informacji m.in. na temat lokalizacji, toru i szybkości jazdy aut w posiadanej flocie, a także o zużyciu paliwa, czy sposobie eksploatacji pojazdu przez kierowcę – twierdzi Bartłomiej Dębski, Prezes Zarządu Cartrack Polska, oddziału jednego z największych globalnych dostawców usług monitoringu GPS. – Po zastosowaniu odpowiedniej analityki, wnioski wyciągane przez pracodawców z tego typu danych pozwalają zmniejszać koszty eksploatacji pojazdów nawet o 35 proc. Zwiększają również bezpieczeństwo podróży pracowników. Wreszcie, są źródłem istotnej wiedzy dla osób zarządzających sieciami dystrybucji i sprzedaży – pozwalają na analizę codziennych działań przedstawicieli firmy w terenie i optymalizację ich pracy.
Kierowcy chcą korzystać z narzędzi, które mają np. na urządzeniach mobilnych także w pojazdach.
- Jak wynika z tegorocznego raportu Capgemini Cars Online, 51 proc. klientów oczekuje, że następny samochód, jaki kupią będzie wyposażony w rozwiązania technologiczne, do których przywykli w swoim codziennym życiu – zarówno w środowisku pracy, jak i w domu. Aby sprostać rosnącym potrzebom konsumentów, coraz więcej producentów aut instaluje w pojazdach różnorodne aplikacje mobilne, dzięki którym kierowcy mogą na przykład łączyć się z radiem internetowym, odtwarzać muzykę ze smartfonów, ale również wykonywać swoje obowiązki służbowe - mówi Kamil Sumara, Konsultant Zarządzający w Capgemini Polska.
Przeczytaj także:
Zarobki w branży IT - wiosna/lato 2024
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)