Kadra zarządzająca niepewna własnych decyzji
2013-11-18 13:49
Kadra zarządzająca niepewna własnych decyzji © lassedesignen - Fotolia.com
QlikTech, lider rozwiązań Business Discovery – systemów Business Intelligence odkrywających znaczenie danych, dzięki czemu użytkownicy mogą na nich polegać, publikuje wyniki ankiety przeprowadzonej przez jednostkę badawczą Harvard Business Review. Z badania wynika, że 42% menedżerów nie ma pewności przy podejmowaniu decyzji, w związku z brakiem informacji lub brakiem możliwości dostępu do niej. Tylko 13% ankietowanych przyznaje, że nie ma z tym problemu.
Przeczytaj także: Najlepsi pracodawcy wg menedżerów
O wypełnienie ankiety w sierpniu tego roku poproszono 442 kierowników, menedżerów i dyrektorów firm z Ameryki Północnej, Europy oraz Azji i Pacyfiku. Celem badań było zrozumienie poziomu pewności liderów podczas podejmowania decyzji, opartych na dostępnych dla nich danych i informacjach.Główne problemy poruszone w badaniu dotyczyły dostępności danych podczas podejmowania decyzji, jak również jakości wewnętrznych i zewnętrznych danych, mającej wpływ na zmniejszanie poziomu pewności w podejmowaniu decyzji.
Respondenci podkreślili także wpływ barier organizacyjnych na podejmowanie decyzji. Zdaniem 45% ankietowanych brak zaangażowania właściwych osób w proces decyzyjny odbiera szanse na podjęcie słusznej decyzji. 43% jako największy problem definiuje zbytnie poleganie zarządu na wcześniejszych doświadczeniach. Brak współpracy był kolejną barierą w podejmowaniu decyzji dla 42% badanych.
fot. lassedesignen - Fotolia.com
Kadra zarządzająca niepewna własnych decyzji
„W dzisiejszych czasach dane są o wiele bardziej powszechne i teoretycznie jeszcze mocniej powinny pomagać w podejmowaniu decyzji w biznesie. Przeprowadzone badanie wskazuje jednak na brak zaufania w to, jaki wpływ ma informacja na podejmowanie decyzji” Mówi Marcin Mazur, dyrektor regionalny na obszar Europy Wschodniej, Grecji i Izraela w QlikTech. „Obecnie kluczowe jest podejmowanie decyzji w czasie rzeczywistym, przy użyciu aktualnych danych, dlatego najważniejszym wnioskiem z tego badania jest fakt, że podejmujący decyzje potrzebują dostępu do najświeższych, najdokładniejszych i odpowiednich informacji, które muszą być dostępne dla nich w czasie rzeczywistym, aby mogli podejmować prawidłowe decyzje. Dzielenie się danymi, analizowanie ich razem ze współpracownikami i kolegami może być kluczem do budowania pewności w procesie podejmowania decyzji – również tych najistotniejszych.”
Przeczytaj także:
Ile zarabia top management? Oto wynagrodzenia na najwyższych szczeblach
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)