Poczta mierzy intensywność świątecznych zakupów
2013-11-28 22:37
Zakupy świąteczne © Karramba Production - Fotolia.com
Przeczytaj także: Branża e-commerce a Gwiazdka 2012
Poziomem odniesienia dla ilości przekazywanych w okresie przedświątecznym za pomocą Poczty Polskiej paczek jest przeciętna liczba paczek wysyłanych tygodniowo w okresie od 1 lutego do 31 października.Pierwsze wskazanie Świątecznego Barometru, za przedostatni tydzień listopada (18 - 24 listopada) wyniosło 121,5 punktów, co oznacza, że w tym czasie za pośrednictwem Poczty nadano o 21,5 proc. więcej paczek, niż w referencyjnym okresie pozaświątecznym. To wynik wyższy niż w roku 2012, kiedy to w analogicznym okresie wartość Barometru wyniosła 109 pkt.
Barometr dość dobrze oddaje poziom przedświątecznych zakupów prezentów, bowiem świąteczne niespodzianki coraz częściej kupujemy przez Internet, a Poczta Polska jest nadal najczęściej wybieranym doręczycielem przesyłek. Jak wskazuje Raport e-Commerce 2013, z usług Poczty Polskiej w roku 2012 korzystało niemal 60 procent firm z segmentu B2C. Do wyliczania wartości wskaźnika Poczta bierze pod uwagę wszystkie paczki pocztowe krajowe i zagraniczne, a także przesyłki kurierskie Pocztex i EMS.
– Liczba wysłanych paczek jest bezpośrednio związana z temperaturą świątecznej gorączki. W roku 2012 poprzez Internet Polacy kupili towary i usługi o wartości około 22 mld zł. Jako partner obsługujący najwięcej e-sklepów posiadamy dane, które precyzyjnie mogą określić jak dużo kupujemy w Internecie oraz czy na prezenty wydajemy więcej, niż w latach ubiegłych – mówi Paweł Majtkowski, analityk Poczty Polskiej.
Poczta Polska wartość Barometru Świątecznego będzie publikować co tydzień, od 27 listopada aż do Wigilii, czyli do 24 grudnia 2013 r.
oprac. : Grzegorz Gacki / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)