Branża e-commerce a Gwiazdka 2013
2013-12-03 12:01
Branża e-commerce a Gwiazdka 2013 © Africa Studio - Fotolia.com
Przeczytaj także: Branża e-commerce a Gwiazdka 2012
Procent właścicieli sklepów internetowych, którzy mają negatywne prognozy pozostał praktycznie na identycznym poziomie, jak rok temu i wyniósł 24,3 % (w 2012 było to łącznie 24,2%). W poprzednich edycjach badania wyniki wyglądały następująco: 20,8% głosów łącznie dla odpowiedzi „gorsze” i „znacznie gorsze” w 2010 roku i 25,7 % głosów dla tych wskazań w 2011 roku.fot. mat. prasowe
Jakie będą wyniki sprzedaży w okresie świątecznym?
Jak widać szacunki badanych w obszarze poziomu sprzedaży i wysokości obrotu są optymistyczne, choć wyważone. Można jednak odnieść wrażenie, że właściciele esklepów odczuwają w niektórych aspektach swojej działalności pewne bariery, które mają źródło w bezpośredniej konkurencji oraz braku zaufania o czym będzie w dalszej części badania.
fot. mat. prasowe
Jakie będą wyniki sprzedaży w okresie świątecznym? - porównanie
Ostrożne prognozy wzrostu obrotów w esklepach
Osoby, które pytane o tegoroczne obroty i wyniki sprzedaży wskazały jedną z trzech następujących odpowiedzi: znacznie lepsze niż przed rokiem, lepsze niż przed rokiem, na zbliżonym poziomie zostały poproszone o wskazanie wartości procentowej wzrostu obrotów i wyników sprzedaży. W 2013 roku wygląda to następująco:
fot. mat. prasowe
Wzrost sprzedaży w okresie świątecznym
Jak widać na powyższym wykresie najliczniejszą grupę stanowią właściciele, którzy szacują wzrost w przedziale 1-9%. Szczegółowa analiza wyników pokazuje, że ponad 90% tej grupy stanowią badani, których zdaniem wyniki będą na poziomie zbliżonym do zeszłorocznych. To bardzo ostrożne oceny, których źródła można upatrywać w wielobranżowości badanych e-sklepów oraz w tym, że nie wszystkie branże odnotowują wzrost sprzedaży w okresie przedświątecznym.
Respondenci, którzy oceniają tegoroczne wyniki sprzedaży i obroty na znacznie większe niż rok temu, wskazują w największej liczbie przedział 2549% (40% z nich) oraz przedział 5074% (ponad 26% spośród tej grupy).
Badani, którzy prognozowali nadchodzący okres zakupowy, jako lepszy niż rok temu najliczniej (ponad 32%) wskazali przedział mówiący o wzroście obrotów o 2549% oraz 1024% (ponad 28% z nich).
Generalnie najwięcej optymistów (osób, które przewidują, że tegoroczne wyniki będą znacznie lepsze lub lepsze) jest w przedziale 25-49%.
Wzrost obrotów i sprzedaży w e-sklepach możliwy dzięki: lepszej ofercie, skutecznej informatyzacji kraju, rozpoznawalności marki
Ankietowani (prowadzący sklep dłużej niż rok) zostali zapytani również o czynniki, które ich zdaniem wpływają na wzrost wyników sprzedażowych w sklepach internetowych w okresie świątecznym. W odróżnieniu od lat ubiegłych badani mogli zaznaczyć kilka z nich. I tak ponad połowa (54,2%) wskazała na przygotowanie lepszej oferty niż przed rokiem jest to liczba niemal identyczna, jak rok temu a jednocześnie prawie dwukrotnie większa niż dwa lata temu, kiedy to o lepszej ofercie mówiło 27,8% (trzy lata temu było to tylko 21% badanych). Podobnie, jak w roku ubiegłym wpływ na wyniki sklepów w okresie przedświątecznym ma fakt, że stale rośnie liczba osób korzystających z internetu.
Znacząco wzrosła liczba osób wskazujących rozpoznawalność marki własnej, jako element wpływający na wzrost obrotów w tym roku wskazało na nią ponad 43% badanych.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)