Zarządzanie sklepem internetowym: integracje
2013-12-23 09:17
![Zarządzanie sklepem internetowym: integracje [© giomatmicro - Fotolia.com] Zarządzanie sklepem internetowym: integracje](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/sklep-internetowy/Zarzadzanie-sklepem-internetowym-integracje-129411-200x133crop.jpg)
Spójny system zarządzania e-sklepem kluczem do sukcesu © giomatmicro - Fotolia.com
Przeczytaj także: Jak wypromować sklep internetowy?
PłatnościBez możliwości dokonywania bezgotówkowych transakcji drogą elektroniczną trudno wyobrazić sobie handel "na odległość". Integracja z systemem płatności online, również za pomocą karty płatniczej wymaga zawarcia umowy przez właściciela sklepu internetowego z firmą obsługującą tego typu usługi. Autoryzacja odbywa się za pośrednictwem wybranego operatora, których na rynku usług pojawia się coraz więcej. Klient sklepu powinien mieć możliwość wyboru spośród kilku operatorów, choć nie jest to obligatoryjne.
Kurierzy
Dzięki integracji z firmami kurierskimi wysyłka produktów z internetowego sklepu nie stanowi większego problemu. System automatycznie pobiera informacje o przesyłkach i generuje odpowiednie etykiety na paczki. Niektórzy usługodawcy oferują także możliwość drukowania do formatu PDF, np. przez drukarki etykietowe. Na rynku pojawia się coraz więcej firm świadczących usługi kurierskie. Taka usługa może obejmować również odbiór towaru przez klienta sklepu w wybranym paczkomacie. Istnieją też firmy, które pośredniczą we współpracy z kurierami. Dzięki nim koszty dostawy mogą być niższe.
Oprogramowanie księgowo-magazynowe
Dla każdego e-sprzedawcy kluczową kwestią będzie wygodne i bezbłędne zarządzanie dostępnością towaru w sklepie. W przypadku integracji system aktualizuje dane opisowe, ceny produktów i dane klienta, które znajdują się w bazie danych programu. Zarządzając sklepem, który jest zintegrowany z oprogramowaniem księgowo-magazynowym, nie tracimy kontroli nad stanem magazynowym. Dbanie o właściwy obieg danych jest bardzo ważne, ponieważ z błędów organizacyjnych mogą wyniknąć poważne konsekwencje. Są branże, których działalność jest obsługiwana przez specyficzne oprogramowanie odpowiadające za eksport i import zamówień, kategorii, produktów ze zdjęciami, ich cen oraz dostępności. Chodzi między innymi o apteki i księgarnie internetowe.
fot. giomatmicro - Fotolia.com
Spójny system zarządzania e-sklepem kluczem do sukcesu
Integracja z Allegro może obejmować zarówno jednostronną komunikację (produkty wystawiane w sklepie są automatycznie przekierowywane do serwisu z opcją "kup teraz"), jak i dwustronną – rozszerzoną o możliwość przekierowywania informacji o zamówieniu do sklepu internetowego.
Media społecznościowe to nieocenione źródło pozyskiwania klientów internetowego sklepu. To tutaj mamy znajomych, którzy chętnie się ze sobą komunikują, dzieląc ciekawymi materiałami – w tym również ofertami handlowymi. Wielu zaczyna swoją działalność gospodarczą od udostępniania informacji o nowych produktach znajdujących się w sklepie. Znajomi chętnie zapoznają się z towarami, szczególnie jeśli są to jakieś wyjątkowe przedmioty, np. rękodzieło, często również zostawiają miłe komentarze. Takie rekomendacje to ważna rzecz, zwłaszcza, jeśli pochodzą od osób, które miały okazję "przetestować" konkretny produkt znajdujący się w ofercie. Korzystając z możliwości bezpośredniego połączenia sklepu internetowego z profilem firmy znajdującym się na Facebooku, możemy zarządzać sprzedażą z poziomu panelu administracyjnego e-sklepu. Nie ma zatem potrzeby aktualizowania oferty osobno na Facebooku i w sklepie. Dzięki integracji zyskujemy stronę, dzięki której łatwiej dotrzemy do użytkowników.
Allegro
Ten najpopularniejszy portal aukcyjny w Polsce wciąż jest chętnie wykorzystywanym miejscem sprzedaży, ale i promocji sklepów internetowych. Integracja z tym serwisem może obejmować zarówno jednostronną komunikację (produkty wystawiane w sklepie są automatycznie przekierowywane do serwisu z opcją "kup teraz"), jak i dwustronną – rozszerzoną o możliwość przekierowywania informacji o zamówieniu do sklepu internetowego. W celu zachowania spójnej identyfikacji marki e-sprzedawcy, szablon graficzny aukcji można wdrożyć tak, aby był zgodny z wizerunkiem internetowego sklepu.
Porównywarki cen
Kolejnym sposobem na dotarcie z ofertą do klientów jest integracja z porównywarkami cen. Integracja z tego typu serwisami umożliwia generowanie plików zawierających ofertę sklepu, które są okresowo pobierane przez porównywarkę. Jeśli sklep internetowy decyduje się na integrację z porównywarką, musi zwrócić uwagę na szczegółowy opis każdego produktu, ponieważ potencjalny klient szuka najczęściej określonego modelu. Strona porównywarki jest dobrą formą prezentacji oferty, ponieważ w łatwy sposób odsyła do strony sklepu internetowego. Nie tylko cena decyduje o konkurencyjności produktu, ale również jego dostępność. Często zdarza się, że niektóre produkty, mimo że wyświetlają się w wynikach wyszukiwania, nie są dostępne w danym e-sklepie.
Korzyści wynikające z integrowania e-sklepu:
- oszczędność czasu i kosztów związanych z koniecznością administrowania wieloma systemami (koszty pracownicze);
- automatyzm – nie ma potrzeby ręcznego dokonywania aktualizacji w poszczególnych systemach wspierających zarządzanie działalnością gospodarczą;
- wygoda i większa elastyczność działania;
- ograniczenie liczby czynności związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej;
- informacja dla obsługi sklepu o dostępności produktów w magazynie;
- poprawa jakości usług świadczonych klientom.
Urszula Witkowska
![Prowadzenie sklepu internetowego - logistyka [© Minerva Studio - Fotolia.com] Prowadzenie sklepu internetowego - logistyka](https://s3.egospodarka.pl/grafika/sklepy-internetowe/Prowadzenie-sklepu-internetowego-logistyka-iG7AEZ.jpg)
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)