Trendy IT w turystyce w 2013 roku
2014-01-04 00:14
Trendy IT w turystyce w 2013 roku © podróże_49722699_ determined - Fotolia.com
Przeczytaj także: Najważniejsze trendy na rynku IT 2014
Big Data jest obecnie w centrum zainteresowania większości przedsiebiorstw, bez względu na branżę. Wykorzystanie ogromnej ilości nieusystematyzowanych danych usprawnia bowiem proces decyzyjny, zapewnia większą innowacyjność produktów i usług oraz pozwala na zacieśnienie relacji z klientami. Big Data funkcjonuje również na rynku turystycznym, wpływając na przyszłość podróżowania i przynosząc potencjalne korzyści zarówno firmom turystycznym, jak i podróżnym.– Firmy branży turystycznej dysponują coraz większą liczbą danych, które muszą być odpowiednio przetwarzane w celu dalszego ich wykorzystania do usprawnienia sprzedaży usług i produktów oraz w celach marketingowych – komentuje Iwona Białobrzycka, Zastepca Dyrektora Generalnego Amadeus Polska.
Z kolei na upowszechnienie się technologii cloud computing w branży turystycznej wpływa atrakcyjna cena korzystania z usług w chmurze, płatość wyłącznie za wykorzystywane zasoby na zasadzie miesięcznego abonamantu, brak konieczności posiadania własnej infrastruktury IT, a także skalowalność zasobów, wysoki poziom bezpieczeństwa, automatyczne aktualizacje oprogramowania w ramach abonamentu, mobilny dostęp do usługi z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie czy możliwość generowania znacznych oszczędności. – Chmura zapewnia przedstawicielom branży turystycznej, na przykład przewoźnikom, szybki i łatwy dostęp do infrastruktury i potrzebnych rozwiązań. Wystarczy do tego dowolne urządzenie mobilne z dostępem do Internetu. Dzięki temu linie lotnicze uzyskują odpowiedni poziom przetwarzania przy zachowaniu wysokich standardów bezpieczeństwa oraz mogą liczyć na oszczędności, chociażby z tytułu braku konieczności utrzymywania własnej infrastruktury czy rozliczania się na podstawie liczby zrealizowanych transakcji. Co więcej, chmura pomaga firmom turystycznym uzyskać przewagę konkurencyjną, umożliwiając im szybkie dostarczanie na rynek nowych produktów i usług – mówi Iwona Białobrzycka.
fot. podróże_49722699_ determined - Fotolia.com
Trendy IT w turystyce w 2013 roku
Popularnością cieszą się również media społecznościowe. Podróżni, szukając konkretnego miejsca, bazują na opiniach umieszczanych na forach internetowych czy portalach społecznościowych, a firmy turystyczne obecne na Facebooku starają się, aby opinie o ich marce były poztywne. – Media społecznościowe to kopalnia wiedzy zarówno dla podróżnych, jak i firm turystycznych. Turyści publikują na nich zapytania dotyczące celu podróży – atrakcji dostępnych na miejscu, warunków hotelowych czy popularnych restauracji, dzielą się swoimi spostrzeżeniami z podróży, publikują informacje o promocjach czy zdają relacje w trakcie trwania podróży w postaci komentarzy i zdjęć. Media społecznościowe stają się poważnym źródłem rekomendacji, które wpływa na końcową decyzję turystów co do wyboru celu podróży, zaś firmom turystycznym pozwala na badanie preferencji podróżnych – komentuje Iwona Białobrzycka.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)