eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyTrendy IT w turystyce w 2013 roku

Trendy IT w turystyce w 2013 roku

2014-01-04 00:14

Przeczytaj także: Najważniejsze trendy na rynku IT 2014


Branża oczekuje również szybkiego i bezproblemowego dostępu do usług i informacji za pośrednictwem urządzeń mobilnych, takich jak smartfony, tablety czy komputery osobiste. Turyści chcą mieć kontrolę nad planowaniem i realizacją podróży w każdym momencie, mając do dyspozycji jednynie urządzenie przenośne z dostępem do Internetu. Handel mobilny przybierze na sile, oferując podróżnym więcej możliwości wyszukiwania ofert i dokonywania rezerwacji. Urządzenia mobilne służą również pracownikom podczas podróży służbowych w celu zmiany opcji rezerwacji, sprawdzenia pogody czy wyszukania najbliższego bankomatu.

Warto również zaznaczyć, że przedsiębiorstwa coraz chętniej przechodzą z systemów zamkniętych na otwarte (tzw. open source), które wykorzystywane są przez największe światowe systemy przetwarzania transakcji, od giełd papierów wartościowych, po branżę turystyczną. Systemy o architekturze otwartej przynoszą długoterminowe korzyści w zakresie innowacji, szybszego wdrażania nowych rozwiązań, bezpieczeństwa, skalowalności, obniżenia kosztów oraz szybkiego reagowania na zmiany. Prawie każda większa firma będzie musiała przynajmniej częściowo przejść na open source w niedalekiej przyszłości, zapowiada się więc, że będzie coraz głośniej o tej technologii.

– W mijającym roku biura podróży, linie lotnicze czy firmy specjalizujące się w zarządzaniu podróżami służbowymi stawiały na poprawę wydajności aplikacji internetowych w celu skrócenia czasu reakcji online, a tym samym – zwiększenia przychodów i poziomu „user experience”. Z kolei podróżni chętnie korzystali z aplikacji mobilnych, umożliwiających dokonywanie rezerwacji i zapewniających stały dostęp do wymaganych usług, bez względu na czas i miejsce pobytu, oraz wykorzystywali media społecznościowe w celu poznania opinii innych osób na tematy związane z podróżą. Natomiast dostawcy usług i rozwiązań IT skupiali się na takich innowacjach, jak Big Data i cloud computing, a także udostępnieniu oprogramowania jako usługi (SaaS) – wylicza Iwona Białobrzycka.

Co przyniesie rok 2014?

W 2014 roku firmy branży turystycznej będą poszukiwać rozwiązań do zarządzania przychodami, zasobami, taryfami, cenami, placówkami oraz rezerwacjami, a także usługami dodatkowymi, obsługą klientów czy podróżami służbowymi. Zainteresowaniem będą cieszyć się aplikacje nowej generacji stworzone z wykorzystaniem nowoczesnych technologii i najnowszych standardów branżowych, które umożliwią zarządzanie operacjami i sprzedażą za pośrednictwem wielu kanałów, oferując przy tym prosty dostęp do wymaganych informacji. Co więcej, wzrost sprzedaży usług turystycznych online wymusi na dostawcach rozwiązań tworzenie takich wyszukiwarek internetowych, które umozliwają pasażerom łatwiejsze i bardziej trafne wyszukiwanie opcji dotyczących organizacji podróży. Nadchodzący rok przyniesie również wzrost popularności chmury obliczeniowej oraz rozwiązań mobilnych. Aplikacje na urządzenia przenośne będą kreowane głównie z myślą o pracownikach, którzy często podróżują służbowo i w związku z tym potrzebują informacji o szczegółach podróży z dowolnego miejsca i w każdym momencie.

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: