eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMediaRok 2013 w social media: wygrana Lewego

Rok 2013 w social media: wygrana Lewego

2014-01-13 12:59

Rok 2013 w social media: wygrana Lewego

Wygrana Lewego © Lario Tus - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (6)

Robert Lewandowski jest największym wygranym wśród polskich stron na Facebooku. Według danych NapoleonCat.com w 2013 roku zyskał aż 2 319 963 fanów! W sumie, w największym serwisie społecznościowym świata, są już 3 polskie fan page z ponad 2 milionami fanów: Robert Lewandowski, Serce i Rozum oraz Play.

Przeczytaj także: Twitter: kogo obserwują polscy politycy?

Drugim pod względem wielkości polskim fan page jest Serce i Rozum. W 2013 roku dwa pluszaki przyciagnęły 707 tys. fanów. Sieć Play zyskała 773 tys. nowych. Jednak to Orange w sumie jest największym wygranym wśród marek. Trzeba bowiem brać także pod uwagę fan page Orange Polska, który przyciągnął 540 tys. osób zainteresowanych otrzymywaniem informacji o produktach Orange.

Marketerzy narzekają jednak na poważny spadek zasięgu postów. Czy po zmianach w algorytmie wyświetlania treści prowadzenie firmowych profili na Facebooku przestało się zatem opłacać?

fot. mat. prasowe

Największe polskie strony na Facebooku

Robert Lewandowski jest największym wygranym wśród polskich stron na Facebooku. Według danych NapoleonCat.com w 2013 roku zyskał aż 2 319 963 fanów


- Policzmy. Profil „Serce i Rozum” marki Orange ma dwa miliony fanów. Zakładając konserwatywnie, że publikuje z częstotliwością jednego postu dziennie i osiąga zasięg organiczny na poziomie 5%, daje nam to dzienne dotarcie do 100 tys. osób. Przykładając tradycyjną miarę mediową, w ciągu miesiąca otrzymamy 150 GRPs (Gross rating points). Według cennika ogólnopolskiej stacji telewizyjnej, osiągnięcie takiego wyniku kosztowałoby 495 000 zł! To oczywiście bardzo uproszczona kalkulacja. Ilustruje jednak potencjał, jaki drzemie w mediach społecznościowych - tłumaczy Grzegorz Berezowski CEO NapoleonCat.com w najnowszym raporcie Social Brand Footprint.

fot. mat. prasowe

Przyrost fanów w 2013

Drugim pod względem wielkości polskim fan page jest Serce i Rozum. W 2013 roku dwa pluszaki przyciagnęły 707 tys. fanów.


Wydarzeniem roku na YouTube był pierwszy milion subskrybentów. Zdobył go Sylwester Wardęga. Swoją popularność zawdzięcza uniwersalnymi prankami, które chętnie oglądają także użytkownicy serwisu spoza Polski. Wardęga nie jest jednak rekordzistą pod względem ilości wyświetleń materiałów. Numerem jeden, z ponad 435 milionami wyświetleń, jest PROSTOtv. Największy skok popularności zanotowały dwa inne kanały muzyczne. WEEKEND - Oficjalny sukces zawdzięcza głównie teledyskowi Ona Tańczy Dla Mnie - ponad 76,7 miliona wyświetleń. Z kolei w sukcesie UrbanRecTv największy udział ma teledysk My Słowianie - 32,9 mln wyświetleń.

fot. mat. prasowe

Przyrost fanów - Lewandowski

Marketerzy narzekają jednak na poważny spadek zasięgu postów.


fot. mat. prasowe

Rok 2013 na Facebooku

Najwięcej polubień zyskał Kwejk

fot. mat. prasowe

Najpopularniejsze filmy SA Wardęga

Wydarzeniem roku na YouTube był pierwszy milion subskrybentów. Zdobył go Sylwester Wardęga. Swoją popularność zawdzięcza uniwersalnymi prankami, które chętnie oglądają także użytkownicy serwisu spoza Polski.


Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: