M-commerce: kultura i rozrywka w modzie
2014-01-23 10:29
Rośnie zainteresowanie kulturą i rozrywką w kanale mobilnym © vege - Fotolia.com
Przeczytaj także: M-commerce w Polsce: trendy 2014
Pod koniec 2013 roku urządzenia mobilne generowały średnio 15 procent światowego ruchu w internecie. W Polsce liczba ta podwoiła się na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy, aby w grudniu 2013 roku osiągnąć poziom 9 procent. Taka tendencja ma pozytywny wpływ na zwiększenie rynku m-commerce. W USA jego wartość wynosiła w ubiegłym roku 12 miliardów dolarów, a w tym roku zwiększy się do 17 miliardów dolarów. Rodzimy rynek handlu mobilnego również zyskuje. Jeszcze w 2013 roku wyceniano go na pół miliarda złotych, a w tym eksperci szacują, że osiągnie miliard złotych.Kultura i rozrywka w mobile
Wśród najlepiej sprzedających się towarów i usług w USA możemy znaleźć m.in. rozrywkę, która jest odpowiedzialna za 11 procent transakcji i zajmuje 4. miejsce pod względem popularności. – W Polsce kultura i rozrywka cieszą się również dużym zainteresowaniem. 12,6 procent użytkowników smartfonów i 13,1 procent użytkowników tabletów szuka informacji na ten temat w internecie. Daje to odpowiednio 2. i 3. miejsce pod względem popularności tematów, o których najczęściej czytają internauci – wyjaśnia Bogdan Marszałek, dyrektor zarządzający w Tixar.pl.
fot. vege - Fotolia.com
Rośnie zainteresowanie kulturą i rozrywką w kanale mobilnym
Z polskiej perspektywy
Osoby korzystające z urządzeń mobilnych już nie tylko przeglądają informacje na temat kultury i rozrywki, ale coraz częściej dokonują zakupu biletów na takie wydarzenia. – Już dziś użytkownicy mobilni odwiedzający nasz serwis generują 8 procent wejść. Co ważne, sprzedaż w kanale mobilnym jest realizowana na zbliżonym poziomie skuteczności, co w przypadku tradycyjnego e-commerce – informuje Bogdan Marszałek z Tixar.pl. - Estymujemy, że wraz z upływem czasu różnica między tymi dwiema grupami będzie się systematycznie zmniejszać – podsumowuje Marszałek. Potwierdzeniem powyższej tezy są prognozy instytutu badawczego emarketer.com, który prognozuje, że w ciągu najbliższych 5 lat urządzenia mobilne prześcigną komputery pod względem ruchu generowanego w internecie. To w konsekwencji powinno przełożyć się do zwiększenia sprzedaży i wartości rynku m-commerce.
Mobile commerce w Polsce jest jeszcze we wczesnym stadium rozwoju. Na przykładzie sprzedaży rozrywki i kultury w tym kanale, widać jednak duży potencjał drzemiący w tej formie dystrybucji.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)