Google opatentuje reklamy w RSS?
2005-08-02 01:58
Przeczytaj także: Google AdSense w RSS
Kanały RSS tworzone były w myśl idei szybkiego dostępu do najnowszych informacji w konkretnym serwisie internetowym, po swego rodzaju rozkwicie technologii nagłówków informacyjnych przyszedł czas na emisję reklam, a to jednak jest już wbrew idei RSS.Google była jedną z pierwszym firm, które rozpoczęły prace dotyczące emisji reklam w kanałach RSS, jednak kto by przypuszczał, że wniosek patentowy został złożony już w grudniu roku 2003. Jak się okazuje lider w wyszukiwaniu informacji wysłał wniosek zanim rozpoczął jakiekolwiek prace nad wdrożeniem nowej technologii.
Warto dodać, że jeśli Google opatentuje emitowanie reklam w kanałach RSS będzie to równoważne z pobieraniem przez firmę Google opłat za wyświetlanie reklam w kanałach przez inne firmy. Jednak wniosek Google może nie zostać przyjęty – co jest całkiem prawdopodobne.
oprac. : Przemysław Strzałka / Webdiary.pl