Jak oglądamy wideo w Internecie?
2014-01-29 08:45
Jak oglądamy wideo w Internecie? © Syda Productions - Fotolia.com
Przeczytaj także: Wideo w sieci, czyli mobile i frustracja
Badania przeprowadzone przez IAB Polska jednoznacznie potwierdzają, że materiały wideo to najpopularniejsze treści umieszczane w sieci. Prawie 95% wśród wszystkich badanych wskazuje internet jako medium, po które sięga regularnie, czyli przynajmniej raz w tygodniu. 1/3 treści cieszących się dużą popularnością w sieci dotyczy m. in. mody, motoryzacji, podróży, urody, gotowania, zdrowia i architektury. Wzrasta również liczba urządzeń, na których oglądamy materiały wideo. Dzięki dostępności do internetu bezprzewodowego, coraz częściej jest to smartfon czy tablet lub inne urządzenie przenośne.67% badanych podczas oglądania tradycyjnej TV korzysta z dodatkowych urządzeń. W tym samym czasie wstawiają posty na Facebooku lub Twitterze za pomocą tableta, a na smartfonie szukają dodatkowych informacji o emitowanym programie. Dane pokazują, że ponad połowa osób w Stanach Zjednoczonych jednocześnie ogląda TV, jest obecna na Twitterze, Facebooku lub przegląda inne strony internetowe. Wg raportu „Wideo w sieci” aż 45% badanych używa laptopa oglądając telewizję, a spora część z nich zawsze ma pod ręką smartfon.
fot. mat. prasowe
Oglądając TV korzystamy z innych urządzeń
Jak na tle tych statystyk wyglądają reklamy TV? 76% widzów zmienia kanał na inny, 35% wychodzi z pokoju, a 29% zaczyna korzystać ze smartfona lub komputera, kiedy rozpoczyna się blok reklamowy. Natomiast odmienna sytuacja ma miejsce w sieci. Internauci rzadziej zrywają kontakt z reklamą i tylko 24% z nich przechodzi na inną stronę www lub poświęca ten czas na domowe czynności.
fot. mat. prasowe
Zachowania podczas oglądania reklam
Według badania IAB Polska 96% internautów ogląda wideo w sieci. Są to m. in. materiały umieszczane na YouTube, transmisje, filmy dokumentalne lub produkcje telewizyjne. Połowa badanych internautów w tradycyjnej TV ogląda tylko programy na żywo i filmy dokumentalne. Natomiast wszystkie pozostałe materiały (seriale, filmy, sport) głównie w sieci.
fot. mat. prasowe
Treści oglądane przynajmniej od czasu do czasu
Sporządzony raport pokazuje, że mamy coraz większą tolerancję dla reklam w sieci. Wśród widzów rośnie również świadomość konieczności ich wyświetlania, upatrywana przez nich jako forma zapłaty za udostępniony do oglądania materiał. 79% widzów preferuje oglądanie treści z reklamami i za darmo. Dobry wynik jest konsekwencją wyświetlania nam z reguły tylko jednego spotu przed krótkimi treściami w sieci, a nie kilkunastominutowego, niewartościowego dla nas bloku reklamowego. Aż 27% internautów deklaruje, że korzysta z płatnego dostępu do treści wideo, a zatem to oni stanowią bardzo duży potencjał inwestycyjny.
fot. mat. prasowe
79 procent internautów akceptuje reklamy
Świat coraz szybciej kręci się wokół szklanego, głównie mobilnego, ekranu. Jego rozdzielczość w naszym telefonie jest często wyższa niż w większości telewizorów w polskich domach. Dodatkowo mamy możliwość oglądania materiałów, które sami wybierzemy bez odkładania tego w czasie. Zatem dzień zaczynamy od przeglądania wiadomości na smartfonie. W pracy używamy do tego komputera stacjonarnego albo laptopa, a wieczorem korzystamy z tableta.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)