Aplikacje mobilne raczej darmowe
2014-01-29 09:58
Aplikacje mobilne raczej darmowe © Sergey Nivens - Fotolia.com
Przeczytaj także: Smartfony zmieniają miasta
Dynamicznie rozwijający się rynek aplikacji mobilnych staje się obecnie jednym z najważniejszych segmentów świata IT, przyciągający zdecydowanie największą liczbę użytkowników. Według części ekspertów liczba rocznych ściągnięć aplikacji mobilnych sięga kilkudziesięciu miliardów, najbardziej optymistyczne wyliczenia autorstwa firmy Gartner mówią zaś o przekroczeniu bariery 100 mld pobrań tylko w samym ubiegłym roku.- Liczba pobrań aplikacji mobilnych na całym świecie rośnie. Popularność tego typu produktów odzwierciedla główny trend, jakim jest dynamiczny rozwój rynku software’owego w skali globalnej. Według Gartnera, wydatki firm na oprogramowanie wyniosą w 2014 r. aż 320 mld USD – mówi Tomasz Kaczyński, Business Development Manager w Capgemini Polska.
Sukces ilościowy nie przekłada się jednak na wyniki sprzedaży. Obecnie zaledwie 9 proc. ściągnięć dotyczy płatnych aplikacji mobilnych. Dziewięć na dziesięć z produktów dostępnych w sklepach Apple iOS i Google Android zarabia dziennie mniej, niż 1250 USD.
fot. Sergey Nivens - Fotolia.com
Aplikacje mobilne raczej darmowe
- Sukces mobilnych aplikacji, przekładający się na niespotykaną wcześniej skalę pobrań programów, wynika m.in. z tego, że niemal każdy produkt obecny w sklepach online posiada swój bezpłatny odpowiednik, którego twórcy dopatrują się szans zysku w tzw. wewnętrznych zakupach, czyli dodatkowych opcjach odblokowywanych po dokonaniu opłaty. Jak wykazują analizy Gartnera, do 2018 r. tylko 0,01 proc. aplikacji będzie uznawanych przez ich deweloperów za sukces finansowy i trend ten będzie się w najbliższych latach pogłębiał – wylicza Marcin Majda, Business Development Director w Luxoft Poland, firmie tworzącej oprogramowanie i aplikacje dedykowane m.in. dla sektorów finansowego i motoryzacyjnego.
B2B szansą na sukces
W tej sytuacji na znaczeniu zyskują rozbudowane, wyspecjalizowane aplikacje mobilne dedykowane dla biznesu oraz rozwiązania tworzone z myślą nie o bezpośrednim zysku, lecz o wykorzystaniu ich w celu promocji lub ułatwiania dostępu innych produktów i usług.
- Produkty dla biznesu, często znacznie bardziej rozbudowane i dające duże możliwości personalizacji produktu pod potrzeby konkretnego użytkownika, zyskują w ostatnim czasie na znaczeniu, choć w skali ilościowej oczywiście wciąż stanowią mniejszość. To właśnie tego typu rozwiązania przynoszą zyski, a także stają się realnym źródłem informacji i generowania zysków dla ich użytkowników – mówi Marcin Majda.
W ostatnim czasie można zaobserwować wzrost zainteresowania mobilnymi rozwiązaniami CRM.
- Na rynku przybywa aplikacji na tablety i smartfony, które są dedykowane zarządzaniu relacjami i obsługą klienta. Dostawcy tego typu narzędzi wciąż jednak mierzą się ze pewnymi wyzwaniami, które są związane np. z przejrzystością i przystępnością raportów CRM-owych dostępnych na urządzeniach mobilnych – tłumaczy Michał Grabarz, Dyrektor ds. Usług IT, Infosys BPO Europe.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)
-
martinez4 / 2014-01-29 19:29:06
moim zdaniem bardzo fajnie obroniła się aplikacja panoramy firm, która przyciągnęła nową grupę docelową do siebie ze względu na jej realną przydatność, praktyczność i przejrzystość. sam się przekonałem do usług pf po latach zapomnienia właśnie dzięki apce. [ odpowiedz ] [ cytuj ]