eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyAplikacje mobilne raczej darmowe

Aplikacje mobilne raczej darmowe

2014-01-29 09:58

Aplikacje mobilne raczej darmowe

Aplikacje mobilne raczej darmowe © Sergey Nivens - Fotolia.com

Aplikacje mobilne z roku na rok zyskują na popularności. Według analiz firmy Gartner, w 2013 r. ściągnięto ich na całym świecie aż 102 miliardy – znacznie więcej, niż rok wcześniej (64 mld). Nie przekłada się to jednak na rozwój rynku płatnych produktów w tym zakresie. Jak podaje w Gartner w swoim najnowszym raporcie, w minionym roku aż 91 proc. wszystkich pobranych aplikacji stanowiły darmowe rozwiązania, a do 2017 r. liczba ta ma wzrosnąć do 94,5 proc. W tej sytuacji, zdaniem ekspertów rynku IT, jednym z najbardziej dochodowych obszarów rozwoju biznesu mobilnego mogą stać się aplikacje dedykowane dla firm, przedsiębiorstw i inwestorów.

Przeczytaj także: Smartfony zmieniają miasta

Dynamicznie rozwijający się rynek aplikacji mobilnych staje się obecnie jednym z najważniejszych segmentów świata IT, przyciągający zdecydowanie największą liczbę użytkowników. Według części ekspertów liczba rocznych ściągnięć aplikacji mobilnych sięga kilkudziesięciu miliardów, najbardziej optymistyczne wyliczenia autorstwa firmy Gartner mówią zaś o przekroczeniu bariery 100 mld pobrań tylko w samym ubiegłym roku.

- Liczba pobrań aplikacji mobilnych na całym świecie rośnie. Popularność tego typu produktów odzwierciedla główny trend, jakim jest dynamiczny rozwój rynku software’owego w skali globalnej. Według Gartnera, wydatki firm na oprogramowanie wyniosą w 2014 r. aż 320 mld USD – mówi Tomasz Kaczyński, Business Development Manager w Capgemini Polska.

Sukces ilościowy nie przekłada się jednak na wyniki sprzedaży. Obecnie zaledwie 9 proc. ściągnięć dotyczy płatnych aplikacji mobilnych. Dziewięć na dziesięć z produktów dostępnych w sklepach Apple iOS i Google Android zarabia dziennie mniej, niż 1250 USD.

fot. Sergey Nivens - Fotolia.com

Aplikacje mobilne raczej darmowe

Jak podaje w Gartner w swoim najnowszym raporcie, w minionym roku aż 91 proc. wszystkich pobranych aplikacji stanowiły darmowe rozwiązania, a do 2017 r. liczba ta ma wzrosnąć do 94,5 proc.


- Sukces mobilnych aplikacji, przekładający się na niespotykaną wcześniej skalę pobrań programów, wynika m.in. z tego, że niemal każdy produkt obecny w sklepach online posiada swój bezpłatny odpowiednik, którego twórcy dopatrują się szans zysku w tzw. wewnętrznych zakupach, czyli dodatkowych opcjach odblokowywanych po dokonaniu opłaty. Jak wykazują analizy Gartnera, do 2018 r. tylko 0,01 proc. aplikacji będzie uznawanych przez ich deweloperów za sukces finansowy i trend ten będzie się w najbliższych latach pogłębiał – wylicza Marcin Majda, Business Development Director w Luxoft Poland, firmie tworzącej oprogramowanie i aplikacje dedykowane m.in. dla sektorów finansowego i motoryzacyjnego.

B2B szansą na sukces

W tej sytuacji na znaczeniu zyskują rozbudowane, wyspecjalizowane aplikacje mobilne dedykowane dla biznesu oraz rozwiązania tworzone z myślą nie o bezpośrednim zysku, lecz o wykorzystaniu ich w celu promocji lub ułatwiania dostępu innych produktów i usług.

- Produkty dla biznesu, często znacznie bardziej rozbudowane i dające duże możliwości personalizacji produktu pod potrzeby konkretnego użytkownika, zyskują w ostatnim czasie na znaczeniu, choć w skali ilościowej oczywiście wciąż stanowią mniejszość. To właśnie tego typu rozwiązania przynoszą zyski, a także stają się realnym źródłem informacji i generowania zysków dla ich użytkowników – mówi Marcin Majda.

W ostatnim czasie można zaobserwować wzrost zainteresowania mobilnymi rozwiązaniami CRM.

- Na rynku przybywa aplikacji na tablety i smartfony, które są dedykowane zarządzaniu relacjami i obsługą klienta. Dostawcy tego typu narzędzi wciąż jednak mierzą się ze pewnymi wyzwaniami, które są związane np. z przejrzystością i przystępnością raportów CRM-owych dostępnych na urządzeniach mobilnych – tłumaczy Michał Grabarz, Dyrektor ds. Usług IT, Infosys BPO Europe.
Przeczytaj także: Smartfony - chleb powszedni Smartfony - chleb powszedni

 

1 2

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • mobilność = przyszłość.

    martinez4 / 2014-01-29 19:29:06

    moim zdaniem bardzo fajnie obroniła się aplikacja panoramy firm, która przyciągnęła nową grupę docelową do siebie ze względu na jej realną przydatność, praktyczność i przejrzystość. sam się przekonałem do usług pf po latach zapomnienia właśnie dzięki apce. odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: