Impuls BPSC w POCH
2005-08-03 11:34
Spółka POCH S.A. (dawniej - Polskie Odczynniki Chemiczne) rozpoczęła wdrożenie systemu wspomagającego zarządzanie klasy ERP Impuls BPSC. Wdrożenie obejmie wszystkie aspekty działania firmy ze szczególnym uwzględnieniem wszelkich wymagań wynikających z norm prawnych, ekologicznych i zdrowotnych charakterystycznych dla produkcji substancji niebezpiecznych, obowiązujących w branży chemicznej.
Przeczytaj także: ERP w Carsystem-Voss
Podstawą działalności POCH jest produkcja i sprzedaż odczynników chemicznych i produktów chemii specjalizowanej, w tym również produkowanych na zamówienie. Firma dostarcza swoje produkty odbiorcom zarówno w kraju i za granicą. POCH konsekwentnie realizuje przyjętą strategię rozwoju reorganizując struktury wewnętrzne, doskonaląc metody gospodarowania, zwiększając zdolności produkcyjne i asortyment wyrobów, a także dostosowując produkty do potrzeb nabywców.Do chwili obecnej firma pracowała na nie w pełni zintegrowanych systemach, co w dużym stopniu utrudniało planowanie produkcji i zarządzanie sprzedażą. Obecnie procesy związane z produkcją i całym cyklem sprzedaży, łącznie z obsługą klientów, będzie wspomagać wdrażany kompleksowo system Impuls BPSC.
Firmie zależy na usprawnieniu i automatyzacji operacji finansowych oraz wsparciu procesów raportowania wewnętrznego i zewnętrznego. POCH liczy na wzrost efektywności zarządzania zapasami, poprzez możliwość lepszej bieżącej analizy stanów magazynowych i redukcję poziomu zapasów. System ma wspomóc również procesy planowania i wytwarzania wyrobów gotowych, materiałów i surowców oraz umożliwić prowadzenie statystyki produkcyjnej. Efektywne zarządzanie tymi obszarami w oparciu o wdrożony system, ma na celu zwiększenie wydajności produkcji.
Kolejnymi obszarami, które wspomagać będzie system Impuls BPSC są obsługa klientów oraz procesy związane ze sprzedażą. System umożliwi m.in. planowanie i wieloprzekrojowe rozliczanie wyników sprzedaży. Istotna będzie także możliwość budowania symulacji prowadzonych działań.
Wdrażany system uwzględni wymagania dotyczące norm obowiązujących w branży chemicznej. Wszystkie produkty oferowane odbiorcom poddawane są pełnej kontroli przed dopuszczeniem ich do obrotu handlowego. Sprawdzana jest ich zgodność z ustalanymi normami oraz wymaganiami klientów. Konieczna jest stała weryfikacja współpracujących z firmą dostawców. System wspomoże te procesy, ułatwiając działania zgodne z normami prawnymi, ekologicznymi i zdrowotnymi. Dzięki dotychczasowej informatyzacji POCH ma już możliwość pobierania Kart Charakterystyk, Specyfikacji Jakościowych oraz Atestów Kontroli Jakości drogą internetową. Impuls BPSC dostarczy danych do tych kart, zgodnych z aktualnymi rozporządzeniami Ministra Zdrowia. System ułatwi także specyficzne dla branży chemicznej działania związane z kontrolą jakości i obsługą laboratorium.
W ramach wdrożenia BPSC dostarczy do POCH około 150 licencji. Będą one obejmowały moduły: FKK (finanse-księgowość-koszty), ST (środki trwałe), KP (kadry-płace), Produkcja, GM (gospodarka materiałowa), Dystrybucja, CRM, Transport, Gospodarka Remontowa plan 9000, System Wspomagania Decyzji oraz Zarządzanie Obiegiem Dokumentów.
Wdrożenie rozpoczyna analiza informatyczna precyzująca oczekiwania firmy odnośnie wdrażanych modułów, która potrwa około 2 miesięcy. Cały proces implementacji ma zakończyć się w ciągu 15 miesięcy. W trakcie prac zostanie wykonana migracja danych ze starych systemów oraz modelowanie kluczowych procesów.
Przeczytaj także:
Polskie firmy bez narzędzi ERP, CRM i BI?
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl