Koniunktura konsumencka I 2014
2014-01-27 11:13
Przeczytaj także: Koniunktura konsumencka XII 2013
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej wzrósł o 2,8 p. proc. i ukształtował się na poziomie -20,2.W największym stopniu poprawiły się oceny dotyczące dokonywania ważnych zakupów (wzrost o 6,6 p. proc.), a w nieco mniejszym oceny dotyczące obecnej, jak i przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (odpowiednio o 3,8 i 3,3 p. proc.).
W porównaniu do stycznia 2013 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 10,6 p. proc.
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, wzrósł o 1,8 p. proc. i ukształtował się na poziomie –25,7.
Na wartość wskaźnika wpływ miały: z jednej strony poprawa oceny przyszłego poziomu bezrobocia (wzrost o 6,1 p. proc.) oraz przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrost o 3,3 p. proc.), z drugiej zaś pogorszenie ocen dotyczących przyszłego oszczędzania pieniędzy (spadek o 2,1 p. proc.). Ocena przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego pozostała na podobnym poziomie.
fot. mat. prasowe
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej oraz jego wartości składowe wg lat
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej wzrósł o 2,8 p. proc. i ukształtował się na poziomie -20,2.
W styczniu br. WWUK osiągnął wartość wyższą o 15,2 p. proc., niż w analogicznym miesiącu 2013 r.
![Nastroje konsumentów poprawiły się w I 2025 [© Freepik] Nastroje konsumentów poprawiły się w I 2025](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/koniunktura-konsumencka/Nastroje-konsumentow-poprawily-sie-w-I-2025-264488-150x100crop.jpg)
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)