Instytucje finansowe a wydatki na reklamę IV kw. 2013 r.
2014-01-29 12:49
![Instytucje finansowe a wydatki na reklamę IV kw. 2013 r. [© antiksu - Fotolia.com] Instytucje finansowe a wydatki na reklamę IV kw. 2013 r.](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/reklama/Instytucje-finansowe-a-wydatki-na-reklame-IV-kw-2013-r-131272-200x133crop.jpg)
Wydatki na reklamę a zainteresowanie internautów © antiksu - Fotolia.com
Przeczytaj także: Instytucje finansowe a wydatki na reklamę III kw. 2013 r.
Instytut Monitorowania Mediów porównał wydatki z IV kwartału 2013 r., na reklamy usług i produktów finansowych ze skalą dyskusji na ich temat w Internecie. TOP TEN finansowych reklamodawców otwiera BZ WBK z wydatkami na poziomie 50,5 mln złotych, a zamyka Wonga.pl, która zainwestowała w tym samym czasie w reklamę prawie 38 mln złotych mniej.fot. mat. prasowe
TOP TEN finansowych reklamodawców w Q4 2013r.
TOP TEN finansowych reklamodawców otwiera BZ WBK z wydatkami na poziomie 50,5 mln złotych, a zamyka Wonga.pl, która zainwestowała w tym samym czasie w reklamę prawie 38 mln złotych mniej.
Z danych reklamowych admonit wynika, że najwięcej w badanym okresie na reklamę swoich usług
(w prasie, radio i TV – wydatki cennikowe netto bez uwzględnia rabatów) wydały BZ WBK (50,5 mln złotych) i PKO BP (22,4 mln złotych). Mimo znacznej różnicy wydatków, to PKO BP wzbudziło dużo większe zainteresowanie internautów. Z kolei najmniej na reklamę w tym samym czasie wydał SKOK Stefczyka oraz Wonga.pl – odpowiednio 14,3 oraz 12,6 mln złotych, one też odnotowały najniższą skalę dyskusji w sieci.
fot. mat. prasowe
TOP 10 finansowych reklamodawców Q3 2013r z uwzględnieniem skali dyskusji na ich temat w Internecie
Mimo znacznej różnicy wydatków, to PKO BP wzbudziło dużo większe zainteresowanie internautów. Z kolei najmniej na reklamę w tym samym czasie wydał SKOK Stefczyka oraz Wonga.pl – odpowiednio 14,3 oraz 12,6 mln złotych, one też odnotowały najniższą skalę dyskusji w sieci.
Najlepszy wynik w stosunku poniesionych nakładów do liczby wzmianek w internecie osiągnął PKO BP, zadowolony może być również ING Bank Śląski.
fot. mat. prasowe
Wydatki reklamowe banków z TOP 10 Q4 kontra skala dyskusji na ich temat w Internecie
Najlepszy wynik w stosunku poniesionych nakładów do liczby wzmianek w internecie osiągnął PKO BP, zadowolony może być również ING Bank Śląski.
W podziale miesięcznym wyraźnie widać, że większość reklamodawców najmniejsze nakłady na reklamę poniosła w grudniu. W październiku szczególnie wyróżniają się tu BZ WBK, PKO BP – które wydały odpowiednio prawie 30 mln zł i ponad 19 mln zł., zaś w listopadzie ING Bank Śląski i Bank Millenium – które wydały odpowiednio prawie 16,5 mln zł i ponad 17,5 mln zł.
fot. mat. prasowe
TOP TEN finansowych reklamodawców w Q4 2013r. w podziale na miesiące
W podziale miesięcznym wyraźnie widać, że większość reklamodawców najmniejsze nakłady na reklamę poniosła w grudniu. W październiku szczególnie wyróżniają się tu BZ WBK, PKO BP – które wydały odpowiednio prawie 30 mln zł i ponad 19 mln zł., zaś w listopadzie ING Bank Śląski i Bank Millenium.
Jeśli chodzi o podmioty oferujące szybkie pożyczki, to w IV kwartale najlepsze efekty w stosunku skali buzzu na swój temat w sieci a nakładów na reklamę osiągnął Provident. Internauci ponad 3,5 razy częściej wzmiankowali o Providencie niż o Wonga.pl i aż i 4,5 razy częściej niż o Skoku Stefczyka.
fot. mat. prasowe
Wydatki reklamowe pożyczkodawców kontra skala dyskusji na ich temat w internecie w Q4 2013
Jeśli chodzi o podmioty oferujące szybkie pożyczki, to w IV kwartale najlepsze efekty w stosunku skali buzzu na swój temat w sieci a nakładów na reklamę osiągnął Provident.
O raporcie:
Analizie poddano ponad 64,5 tysięcy wzmianek w internecie wraz z mediami społecznościowymi, w których pojawiały się nazwy TOP 10 głównych reklamodawców z branży finansowej (we frazie użyta była nazwa podmiotu w kontekście banku, a w przypadku pożyczkodawców użyto nazwy podmiotu w kontekście pożyczki), w okresie od 01.10 do 31.12.2013r. Z kolei wydatki reklamowe zbadano za pomocą aplikacji admonit w 30 stacjach telewizyjnych, 60 stacjach radiowych oraz 450 tytułach prasowych. Wydatki podawane są na podstawie oficjalnych cenników stacji i gazet netto, bez uwzględniania rabatów. Pod uwagę brane były publikacje i reklamy, które ukazały się między 01.10 do 31.12.2013r.
Agnieszka Ganclerz,
![Branża finansowa a wydatki na reklamę IV kw. 2015 r. [© ewakubiak - Fotolia.com] Branża finansowa a wydatki na reklamę IV kw. 2015 r.](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/reklama/Branza-finansowa-a-wydatki-na-reklame-IV-kw-2015-r-174864-150x100crop.jpg)
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)