Rejestracja domen 2013
2014-01-30 10:50
Przeczytaj także: Rejestracja domen .pl w I kw. 2013 r.
Mali i średni opanowują sieć
Spoglądając na dane GUS, nie sposób nie zwrócić uwagi na fakt, że niemal 2/3 domen rejestrują przedsiębiorcy. Pozostałe adresy to strony użytkowników prywatnych, m.in. blogerów i fanów. Dynamiczny przyrost nowych domen notuje sektor MSP. Mali i średni przedsiębiorcy traktują Internet jako naturalny kanał ekspansji i komunikacji z klientem.
- Duże firmy, korporacje o ugruntowanej pozycji traktują sieć jako jeden z wielu kanałów promocji marki. Podmioty z sektora MSP widzą w Internecie dużą, a często główną szansę na rozwój – dodaje Patryk Sudnik z firmy SeoFabryka. – Ich działalność to często przetwórstwo i produkcja, gdzie potrzebna jest hala produkcyjna i klienci, a sieć sprzedaży można zastąpić z powodzeniem sprzedażą internetową.
Swoją obecność w sieci najchętniej rozwijają firmy z sektorów przetwórstwa przemysłowego, handlu i napraw, a także budownictwa. Według danych GUS w tyle pozostają - wydawałoby się popularne - turystyka i edukacja z techniką. Na szarym końcu plasują się przedsiębiorstwa związane z energetyką i finansami.
Region regionowi nierówny
Popularność domen regionalnych spada niezależnie od położenia geograficznego. Jednak gdy przyjrzeć się statystykom, najbardziej obecni w sieci są użytkownicy z województwa mazowieckiego. Właśnie w tym regionie odnotowuje się największą liczbę rejestracji nowych domen. To w znacznej mierze zasługa stolicy, ale nie tylko. Mazowsze przyciąga najwięcej przedsiębiorców i notuje najwyższy odsetek rejestracji nowych firm. Tuż za liderem, odpowiednio na drugim i trzecim miejscu, plasują się województwa śląskie i wielkopolskie. Najmniej nowych adresów pojawia się w województwach podlaskim, opolskim i lubuskim, gdzie zarejestrowanych jest niemal 6-7-krotnie mniej stron firmowych niż na Mazowszu.
Ekspansja blogosfery
Zmiany na rynku domen to w dużej mierze efekt rozwoju stron prywatnych. Łatwy dostęp do Internetu i jego zasobów stanowi inspirację dla wielu pasjonatów i ludzi ciekawych świata. W 2013 r. spory skok zanotowały domeny wykupowane pod prywatne blogi. - Zauważyliśmy, że blogosfera coraz chętniej przenosi się z rozwiązań blogowych (jak np. portale blogowe) na własne strony www, które zaczynają funkcjonować jako mikroportale tematyczne – komentuje Patryk Sudnik.
Blogi są dziś wyznacznikami stylu i trendów. To sposób prezentowania światu swoich osiągnięć, zainteresowań, kreacji, jak i siebie – sztuka warta zachodu, przynosząca satysfakcję i popularność, a nawet zysk. Standardowy szablon serwisu blogowego i trudny adres już nie satysfakcjonują blogerów z krwi i kości.
Rok 2014 rokiem…?
Główne trendy z 2013 roku według ekspertów z firmy Superhost.pl utrzymają się przez kolejne dwanaście miesięcy. - Na pewno domeny polskie przekroczą granicę 2,5 miliona utrzymywanych domen - prognozuje Filip Tomasik. Optymiści spodziewają się nawet pokonania granicy 3 milionów. W siłę rosnąć będzie blogosfera i witryny firm z sektora MSP. Coraz większa świadomość korzyści, wynikających z pojawienia się w sieci oraz niskie ceny zakupu domen sprawiają, że prognozy te mają szansę się zrealizować. Potencjał wciąż jest ogromny, a statystyki zachęcające.
![Rejestracja domen: przyszedł czas na bezpieczeństwo [© Maksym Yemelyanov - Fotolia.com] Rejestracja domen: przyszedł czas na bezpieczeństwo](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/domeny/Rejestracja-domen-przyszedl-czas-na-bezpieczenstwo-209078-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)