Nowe rozwiazania dla e-biznesu
2003-02-24 11:38
Przeczytaj także: DSA i DMA, czyli przepisy, które zmienią internet
IBM i Nokia przedstawiły zestaw kompleksowych rozwiązań bezprzewodowych przeznaczonych dla przedsiębiorstw, które pomogą klientom rozbudować infrastruktury e-biznes i uzyskać większe zyski z inwestycji w informatykę. Dzięki użyciu IBM Wireless Enterprise Delivery Environment, tzn. bezprzewodowego szkieletowego środowiska do realizacji usług e-biznes, zbudowanego na otwartych standardach, oprogramowania infrastrukturalnego Websphere i rodzinie platform terminali biznesowych Nokia, rozwiązania prezentowane na Światowym Kongresie 3GSM pozwalają przedsiębiorstwom efektywnie wprowadzać mobilne procedury działania oraz udostępniają liczne, skalowalne i bezpieczne bezprzedwodowe systemy służące do prowadzenia firmy. Rozwiązania zaprezentowane przez obie firmy dysponują takimi funkcjami jak obsługa poczty elektronicznej, synchronizacja kalendarza i informacji teleadresowych oraz dostęp do aplikacji SFA (Sales Force Automation) poprzez przeglądarkę w terminalu Nokia.IBM i Nokia ogłosiły, że zamierzają opracować i wdrożyć wspólne rozwiązania w całej rodzinie terminali biznesowych Nokia, w tym w Nokia 6800, oraz w urządzeniach wykorzystujących system operacyjny Symbian takich jak Nokia 9210i i Nokia 7650. IBM poinformowała też, że planuje rozwój i wprowadzenie na rynek swego klienta WebSphere Everyplace Access dla systemu operacyjnego Symbian, który staje się coraz ważniejszą platformą urządzeń przeznaczonych dla przedsiębiorstw.
Zamiarem obu firm jest wzbogacenie bezprzewodowych rozwiązań dla firm o aplikacje "front office" (obsługa klienta) i "back office" (zaplecze), bazujące na możliwościach terminali biznesowych Nokia i środowisku IBM Wireless Enterprise Delivery Environment. Nowe produkty mają też zachować kompatybilność do przodu i wstecz, z dawnymi systemami, co ma podstawowe znaczenie dla zapewnienia przedsiębiorstwom bezpieczeństwa ich obecnych inwestycji w informatykę.
IBM i Nokia ogłosiły, że zamierzają wspólnie projektować i sprzedawać rozwiązania bezprzewodowe przeznaczone dla klientów instytucjonalnych z całego świata. Nawiązano już kontakty handlowe z dużymi przedsiębiorstwami, korzystając doświadczenia IBM Global Services w zakresie integracji systemów.
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl