Przeczytaj także: Telewizory: preferencje konsumentów
Cena - ile Internauci są w stanie wydać na nowego laptopa?
Budżet, jaki większość użytkowników Porównywarki chciała przeznaczyć na zakup nowego laptopa zamykał się w przedziale 2000-3000 zł. Taka kwotę gotowe było wydać 41% Internautów. Nieco ponad 34% konsumentów szukało modeli w cenie 1500-2000 zł. Stosunkowo duża grupa konsumentów interesowała się urządzeniami zdecydowanie tańszymi – prawie 23% osób poszukiwało modeli w cenie do 1500 zł. Popularność sprzętów, kosztujących więcej niż 3000 zł, w porównaniu z pozostałymi przedziałami, była znikoma i wygenerował niewiele ponad 2% odsłon.
Wyraźna przewaga zainteresowania przedziałem 2000-3000 zł wynika z faktu, iż laptopy z tej półki cenowej w większości przypadków spełniają oczekiwania przeciętnego odbiorcy. Za kwotę oscylującą w tych granicach cenowych można znaleźć uniwersalne urządzenia, które będą w stanie spełnić oczekiwania zarówno pracownika biurowego jak i mniej wymagającego entuzjasty gier. Modele w cenie przekraczającej 3000 zł to zazwyczaj bardziej profesjonalny sprzęt, oferujący lepszej klasy podzespoły - procesor, kartę grafiki czy pamięć RAM i tym samym wybierany najczęściej przez grafików i osoby pracujące w branży technologicznej.
W tym miejscu warto również zauważyć, ze wysoka cena notebooka czasem nierozerwalnie wiąże się z renoma jego marki. Tak dzieje się w przypadku urządzeń firmy Apple – postrzeganych często jako pewnego rodzaju wyznacznik statusu materialnego i po prostu modnych.
fot. mat. prasowe
Cena
Budżet, jaki większość użytkowników Porównywarki chciała przeznaczyć na zakup nowego laptopa zamykał się w przedziale 2000-3000 zł. Taka kwotę gotowe było wydać 41% Internautów. Nieco ponad 34% konsumentów szukało modeli w cenie 1500-2000 zł.
Przekątna - liderami matryce 17 i 15 cali
Jak wynika z zebranych danych, największą popularnością wśród Internautów cieszyły się modele o przekątnych 17 i 15 cali, które w sumie wybrało blisko 60% użytkowników. Dwukrotnie niższe zainteresowanie wzbudziły notebooki o matrycy 10 (14,7%) i 13 cali (13,2%). Przekątna 14 cali preferowało niewiele ponad 5% konsumentów, 11 cali – 4,3%, a zastosowane w niewielkiej ilości modeli matryce 12, 16 i 18 cali wygenerowały w sumie 3% odsłon.
Lider rankingu, czyli ekran o przekątnej 17 cali, to element typowy dla laptopów, traktowanych zazwyczaj jako alternatywa dla komputerów stacjonarnych. Duża matryca wiąże się z wyższą wagą urządzenia i tym samym zmniejsza jego mobilność. 17-calowe notebooki wykorzystywane są wiec najczęściej przez osoby zajmujące się grafika komputerowa oraz graczy.
Druga w kolejności, jeśli chodzi o popularność określonej wielkości matrycy - 15 cali, to najczęściej spotykana wśród laptopów przekątna. Za jej wysoki wynik w statystykach odpowiada przede wszystkim kwestia uniwersalności – modele o przekątnej 15 cali zapewniają komfort podczas oglądania filmów, sprawdzają się jako narzędzie do pracy, czy nauki i są znacznie bardziej mobilne niż modele 17-calowe.
Zajmujące kolejne z rankingowych miejsc – matryce o wielkości od 10 do 14 cali to cechy typowe dla lekkich i tym samym wysoce mobilnych laptopów, nazywanych ultrabookami, które idealnie nadają się na dalekie wyjazdy i do pracy zdalnej.
Procesor Intel Core bezkonkurencyjny
Osoby, wykorzystujące podczas swoich poszukiwań filtr ‘procesor’ wybierały najczęściej procesory Intel Core – i5, i3 oraz i7, którym w udziale przypadło ponad 80% odsłon. Ich znacząca popularność nie jest jednak zaskoczeniem – w oparciu o niezwykle wydajna rodzinę Intel Core działa zdecydowana większość modeli dostępnych na rynku.
fot. mat. prasowe
Procesor
Osoby, wykorzystujące podczas swoich poszukiwań filtr ‘procesor’ wybierały najczęściej procesory Intel Core – i5, i3 oraz i7, którym w udziale przypadło ponad 80% odsłon.
![Konsole i gry: preferencje konsumentów [© hbomuc - Fotolia.com] Konsole i gry: preferencje konsumentów](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/polscy-konsumenci/Konsole-i-gry-preferencje-konsumentow-134846-150x100crop.jpg)
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)