eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyPodróże Polaków 2013

Podróże Polaków 2013

2014-02-11 13:58

Podróże Polaków 2013

Zakhyntos © T.Tulik - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (12)

FLY.PL przedstawia podsumowanie roku 2013 na rynku usług turystycznych. Podstawę analiz stanowią dane biura podróży FLY.PL, biorące pod uwagę nie tylko statystyki z ubiegłego roku, ale również z lat poprzednich, dzięki czemu możemy pokusić się o ocenę zmian i dokonanie porównania dynamicznych trendów branżowych.

Przeczytaj także: Wycieczki zagraniczne 2013-2014: co wybierają Polacy?

Kiedy wyjeżdżają Polacy?

Rok 2013 z pewnością można zaliczyć do bardzo udanych dla branży turystycznej. Dane FLY.PL pokazują, że odnotowano wtedy 28% wzrost sprzedaży wycieczek w formule on-line. Jest to bardzo dobry wynik, tym bardziej, że wiele wskazywało, że po wydarzeniach z ubiegłego sezonu i lawinie upadków biur podróży, na rynku usług turystycznych może nastąpić stagnacja. Okazało się jednak, że sytuacja ta w żaden sposób nie ostudziła urlopowych planów Polaków.

fot. mat. prasowe

Zmiana w ilości rezerwacji

Rok 2013 z pewnością można zaliczyć do bardzo udanych dla branży turystycznej. Dane FLY.PL pokazują, że odnotowano wtedy 28% wzrost sprzedaży wycieczek w formule on-line.


Zagraniczne wyjazdy i plany urlopowe zazwyczaj kojarzą się z okresem letnim. Dane biura podróży FLY.PL pokazują, że na okres od początku lipca do końca września Polacy kupują najwięcej wycieczek. Ponadto, w III kwartale 2013 odnotowano największy przyrost liczby rezerwacji względem roku ubiegłego. W tych miesiącach z FLY.PL wyjechało o niemal 50% więcej osób niż w analogicznym okresie 2012 roku. Najwięcej osób wybiera urlop w sierpniu. Nieco mniej turystów wyjechało w lipcu, natomiast najmniejszy wzrost ilości rezerwacji odnotowano na wrzesień. Biorąc pod uwagę, iż znaczną część klientów biura stanowią rodziny z dziećmi można stwierdzić, że jednym z istotniejszych kryteriów wyboru terminu wyjazdu wciąż pozostają wakacje szkolne.

Dane Fly.pl potwierdzają, że część wyjeżdżających odkłada urlop na okres zimowy, kiedy w kraju panuje śnieg i mróz, a na zagranicznych plażach można liczyć na słoneczny wypoczynek i bardzo wysokie temperatury. Wakacje poza sezonem letnim cieszą się coraz większą popularnością - od października do grudnia 2013 miał miejsce niemal 30% wzrost rezerwacji względem roku 2012. Coraz chętniej turyści wybierali wyjazdy w listopadzie i grudniu, a najmniejsza zmiana wystąpiła w październiku. Dane dotyczące wyjazdów w grudniu pokazują, iż Polacy coraz chętniej wybierają się na urlop w okresie przerwy między Świętami Bożego Narodzenia a Sylwestrem. Wiele osób wykorzystuje te wolne dni na wypoczynek poza domem.

Na przestrzeni całego roku 2013 były jednak miesiące, które cieszyły się nieco mniejszą popularnością. Spadki w ilości rezerwacji względem roku 2012 odnotowano w marcu, czerwcu i maju.

- Mimo wszystko, rok 2013 był bardzo dobrym okresem nie tylko dla FLY.PL, ale dla całej branży turystycznej skupiającej się na działaniach on-line. W naszych planach na ten rok założyliśmy oczywiście wzrost ilości sprzedanych wycieczek, chociaż napięta sytuacja w Egipcie, który przez lata był niekwestionowanym liderem wśród destynacji zagranicznych wyjazdów Polaków, budziła nasze obawy. Okazało się, jednak że mimo zawirowań w tym regionie, udało się osiągnąć zamierzone wzrosty całościowej sprzedaży - mówi Kacper Daszke, Marketing Manager Fly.pl.

Kiedy Polacy planują wakacje?

Praktycznie wszystkie biura podróży pozwalają zarezerwować wycieczkę nawet z dużym wyprzedzeniem. Największą zaletą biur działających online jest natomiast możliwość łatwego śledzenia atrakcyjnych cenowo ofert last minute.

fot. mat. prasowe

Sprzedaż wycieczek wg. ilości dni pozostałych do wyjazdu (dane FLY.PL, 2013r.)

Jak pokazują dane sprzedażowe FLY.PL, rezerwacja maksymalnie do 14 dni przed wyjazdem, jest najczęściej wybieranym rozwiązaniem. Z typowej oferty last minute w 2013 skorzystało ponad 45% turystów, co stanowiło niewielki, zaledwie 1%, spadek w porównaniu z rokiem ubiegłym.


Jak pokazują dane sprzedażowe FLY.PL, rezerwacja maksymalnie do 14 dni przed wyjazdem, jest najczęściej wybieranym rozwiązaniem. Z typowej oferty last minute w 2013 skorzystało ponad 45% turystów, co stanowiło niewielki, zaledwie 1%, spadek w porównaniu z rokiem ubiegłym. Last minute najbardziej popularne było w okresie letnim, od czerwca do września.

Z ofert last minute najczęściej korzystają osoby, które nie mają dokładnie sprecyzowanych planów wyjazdowych. Po prostu zależy im na urlopie, jednak kluczowym czynnikiem decyzyjnym nie jest termin, hotel czy nawet miasto, ale kwestie finansowe. W lecie, okresie urlopowym, na bieżąco śledzą oni propozycje biur podróży i decydują się na oferty last minute, które pozwalają na znaczne oszczędności. W większości z takich ofert korzystają osoby młode, bezdzietne, które wręcz z dnia na dzień są w stanie przygotować się do wyjazdu. Rodziny z dziećmi zwykle dokładniej planują wycieczki, chociażby ze względu na chęć zapewnienia maluchom odpowiednich atrakcji podczas urlopu.

 

1 2 ... 5

następna

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: wakacje, wyjazdy wakacyjne, oferty turystyczne

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: