Sprzedaż samochodów VII 2005
2005-08-09 12:17
Przeczytaj także: Sprzedaż samochodów V 2005
Pozycję lidera utrzymała Skoda, uzyskując wynik sprzedaży w wysokości 17.099 aut, o 37,43 procent mniejszy niż przed rokiem. Lipcowa sprzedaż wyniosła 2.121 sztuk i wykazała spadek w porównaniu do ubiegłego roku o 19,01 proc.Na drugim miejscu pozostała Toyota z wynikiem 16 tys. 961 sztuk, o 30,75 procent mniejszym niż rok wcześniej, z czego w lipcu sprzedano 2.450 aut, o 7,74 proc. więcej niż przed rokiem.
Trzecie miejsce z ubiegłych miesięcy zachował Fiat, którego sprzedaż wyniosła w okresie styczeń - lipiec 15.121 aut (spadek o 59,64 procent), z czego w lipcu - 2.034 sztuki (spadek o 37,61 procent).
Czwartą pozycję zajął Opel, który sprzedał w ciągu siedmiu miesięcy 13.379 samochodów osobowych (37,05 proc. spadku), a w lipcu - 1.782 auta, o 6,11 procent mniej niż przed rokiem. Piątą lokatę utrzymał Ford ze sprzedażą sumaryczną w ilości 12.040 aut (spadek o 40,03 procent), z czego w lipcu zakupiono 1 tys. 719 sztuk (12,25 procent spadku). Tuż za Fordem uplasował się Renault - wynik francuskiej marki po siedmiu miesiącach roku wynosi 11 tys. 206 sztuk (spadek o 46,11 proc.), w tym 1.248 aut to sprzedaż miesięczna w lipcu (spadek o 37,13 procent).
Lokaty siódma i ósma należą do przedstawicieli francuskiego koncernu PSA, przy czym wyższą sprzedaż sumaryczną osiągnął od początku roku Peugeot ( 9.789 aut, spadek o 32,92 procent), niższą zaś Citroen (8.627 aut, wzrost o 11,89 proc.). Rezultaty lipcowej sprzedaży obu producentów były podobne - Peugeot sprzedał 1.341 aut, odnotowując spadek wyniku o 2,4 procent, a klienci Citroena zakupili w tym samym czasie 1.291 aut, dzięki czemu marka uzyskała 112,69-procentowy wzrost wyniku, najwyższy w skali rynku.
Zamiana kolejności w rankingu nastąpiła na pozycjach zamykających pierwszą dziesiątkę: z przewagą 595 aut Volkswagen (6 914 aut, spadek o 26,94 procent rok do roku) wyprzedził Hondę (6 319 sztuk, 0,86 proc. wzrostu). W lipcu niemiecka marka uzyskała znacznie większą przewagę - jej sprzedaż wyniosła 1.090 aut (spadek o 10,8 procent), natomiast Honda zanotowała sprzedaż 802 aut (spadek o 43,24 procent).
Drugą dziesiątkę podsumowania otwiera Nissan, kolejne miejsce zajął Seat. Na trzynastej pozycji znalazł się Chevrolet, czternastą lokatę zajmuje Kia, kolejną - Hyundai. W drugiej dziesiątce rankingu producentów znalazły się jeszcze dwie dalekowschodnie marki (Mitsubishi i Suzuki), a szesnaste miejsce zajęła rumuńska Dacia - ubiegłoroczny debiutant.
oprac. : Grzegorz Gacki / Polska.pl