Samochody dostawcze VII 2005
2005-08-10 11:49
Przeczytaj także: Motoryzacja: firmy ratują rynek
W stosunku do lipca 2004 roku tegoroczny rezultat był mniejszy o 10,34 procent, a w porównaniu do poprzedniego miesiąca (czerwiec) spadek wyniósł 16,47 proc. Sprzedaż skumulowana osiągnęła poziom 19.333 auta i była tylko nieznacznie mniejsza niż rok wcześniej.Liderem rynku wciąż pozostaje Fiat z wynikiem skumulowanym po siedmiu miesiącach roku w wysokości 4.393 sztuki (spadek o 13,88 procent), w tym w lipcu - 503 auta (spadek o 27,1 proc.).
Druga lokata należy do Volkswagena. Niemiecki producent wyróżnia się na rynku drugą z kolei najwyższą dynamiką wzrostu sprzedaży: 3.011 sztuk to o 65,71 procent więcej niż przed rokiem. W lipcu pojazdy użytkowe ze znakiem VW nabyło 398 osób, o 2,84 proc. więcej niż przed rokiem.
Kolejne miejsca zajmują - podobnie jak przed miesiącem - Renault (1.967 sztuk, 6,2 proc. spadku; w lipcu 273 sztuki, -19,47 procent rok do roku), Ford (1.894 auta, 2,12 procent spadku, w lipcu 256 sztuk, +12,28 proc.), Mercedes (1.620 aut, 19,72 procent spadku, w lipcu 239 sztuk, spadek o 39,34 procent względem lipca 2004) i Opel (1.297 aut, spadek o 2,04 procent, w lipcu 185 sztuk, spadek o 15,53 procent).
Na siódmej pozycji pozostał Peugeot ze sprzedażą sumaryczną w ilości 1.161 aut ( spadek o 5,22 proc.), z czego w lipcu zakupiono 231 sztuk (wzrost o 61,54 procent). Ósmą lokatę zdobył Intrall, z wynikiem 1.011 sztuk. Znajdujący się na dziewiątej pozycji Citroen wykazał sprzedaż skumulowaną w wysokości 940 sztuk (w lipcu 113 aut). Do czołowej dziesiątki zakwalifikowała się również marka Iveco. Na zakup pojazdów użytkowych włoskiego producenta zdecydowało się w lipcu 74 nabywców, a łącznie od początku roku - 777 osób.
oprac. : Grzegorz Gacki / Polska.pl