Polska scena polityczna w mediach 2013
2014-02-18 10:51
Polska scena polityczna w mediach 2013 © Brian Jackson - Fotolia.com
Przeczytaj także: Twitter: kogo obserwują polscy politycy?
Badanie, które objęło 1100 tytułów prasowych, pokazało, że w „mediach drukowanych” liczba materiałów dotyczących polityki rośnie. Suma publikacji o partiach w 2013 roku wyniosła niemal 135 tys. – w porównaniu do niecałych 122 tys. w roku poprzednim.Najmniejsze zainteresowanie tą tematyką zostało odnotowane w sierpniu. W miesiącu wakacyjnym, kiedy również Sejm ma przerwę w obradach, liczba badanych publikacji spadła o 26 proc.
PO i PiS utrzymują zdecydowaną przewagę nad pozostałymi ugrupowaniami. Pierwszą trójkę zamyka SLD, który znacząco zwiększył przewagę nad PSL. Ludowcy byli w minionym roku jedyną siłą polityczną, o której ukazało się w prasie mniej treści niż w 2012 roku.
fot. mat. prasowe
Porównanie liczby publikacji o partiach zasiadających w parlamencie w 2013 i 2012 roku
Drugie w klasyfikacji PiS trzykrotnie znalazło się na prowadzeniu w rankingach miesięcznych – w lutym, wrześniu i grudniu. W pozostałych dziewięciu miesiącach prowadzenie należało do PO. Reszta partii przez pełne dwanaście miesięcy utrzymywały swoje pozycje, pomimo niekiedy znaczących wahań. Trzecią siłą pod względem medialnym jest Sojusz Lewicy Demokratycznej, czwartą koalicjant – PSL. Piąte miejsce należy do Twojego Ruchu (wcześniej Ruch Palikota), a szóste do Solidarnej Polski.
fot. mat. prasowe
Zmiany w czasie ukazywania się przekazów medialnych na temat partii politycznych w 2013 roku.
Wśród liderów partii pierwsze miejsce – podobnie jak przed rokiem – zajął Donald Tusk (aż 27 tys. publikacji). Uzyskał on ponad dwukrotną przewagę nad Jarosławem Kaczyńskim. Trzecie miejsce należało do Janusza Palikota. Następne pozycje zajęli kolejno: Leszek Miller, Janusz Piechociński i Zbigniew Ziobro.
Informacje o badaniu
Badanie „Scena Polityczna” realizowane jest na podstawie monitoringu 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej. Od września 2010 roku „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” co miesiąc publikuje raport zawierający wyniki aktywności prasy w sferze politycznej.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)