Rezerwacje wakacji przez Internet I 2014
2014-02-21 10:17
Rezerwacje wakacji przez Internet I 2014 © BlueOrange Studio - Fotolia.com
Przeczytaj także: Rezerwacje wakacji przez Internet XI 2013
Zwiększenie rezerwacji wyjazdów zagranicznych w styczniu br. na poziomie 81 proc to kontynuacja wzrostowej tendencji sprzedażowej multiagenta z ubiegłego roku. Obroty ze sprzedaży wycieczek wzrosły o 89,7 proc. – to wypadkowa nie tylko zwiększonej sprzedaży, ale również wzrostu wysokości ceny za rezerwację średnio o 268 złotych w porównaniu ze styczniem ubiegłego roku. Większość wycieczek sprzedanych w Wakacje.pl w styczniu to oferty na lato 2014. Stanowiły one 69 proc. udziału w sprzedaży całkowitej, osiągając wzrost na poziomie 118 proc. rok do roku.Gdzie chcemy spędzić tegoroczne wakacje?
W styczniu pozycję lidera sprzedaży utrzymał Egipt z udziałem 23,8 proc. sprzedaży, na drugim miejscu znalazła się Grecja (20 proc.), tuż za nią Turcja, której w udziale przypadło 14,3 proc. rezerwacji. Wśród najpopularniejszych kierunków dalej znalazły się kolejno: Hiszpania (8,8 proc.), Bułgaria (5,9 proc.), Tunezja (4,5 proc.), Włochy (3,8 proc.), Maroko (2,9 proc.), Chorwacja (2,6 proc.) i Cypr (1,2 proc.).
fot. mat. prasowe
Najpopularniejsze kierunki w styczniu
Styczeń nie wyłonił zdecydowanego lidera wśród popularnych kierunków, pierwsza trójka uzyskała zbliżony, kilkuprocentowy udział w sprzedaży: Hurghada – 7,7 proc., Riwiera Turecka – 7,3 proc., Sharm El Sheikh – 6,5 proc. Na czwartej pozycji uplasowała się Kreta (5,8 proc.), Burgas (3,3 proc.), Turcja Egejska (3,3 proc.), Marsa El Alam (2,6 proc.), Zakynthos (2,3 proc.), Rodos (2,3 proc.) i Korfu (1,9 proc.).
fot. mat. prasowe
Kraje najczęściej wybierane w styczniu
W styczniu najczęściej kupowały wakacje pary (52,3 proc. rezerwacji), 15,8 proc. to rezerwacje dla pary z jednym dzieckiem, 10,3 proc. dla pary z dwójką dzieci. 5 proc. stanowiły rezerwacje dla grup 3-osobowych, niewiele mniej dla singli – 4,6 proc.
fot. mat. prasowe
Uczestnicy wyjazdów
Największą popularnością cieszyły się oferty z All Inclusive (59,2 proc.), dużo mniej popularne okazały się oferty z dwoma posiłkami dziennie (14,7 proc.), a z wyżywieniem wg programu to zaledwie 2,8 proc. rezerwacji. 2,2 proc. rezerwacji to wycieczki ze śniadaniem, a 2 proc. to oferty z opcją wyżywienia Ultra All Inclusive.
fot. mat. prasowe
Popularne formy wyżywienia
W styczniowej sprzedaży dominowały wycieczki samolotowe (77,6 proc.), mniejszą część stanowiły wycieczki z dojazdem własnym (5,6 proc.) oraz autokarowe (3 proc.). 13,8 proc. rezerwacji otrzymały w systemie status „nieoznaczone”.
Z danych rezerwacyjnych Wakacje.pl i EasyGo wynika, że polscy turyści chcą wypoczywać w hotelach o wysokim standardzie. 47,7 proc. rezerwacji dotyczyło ofert z zakwaterowaniem w hotelu 4-gwiazdkowym, 27 proc. w hotelu 5-gwiazdkowym. 22,3 proc. to rezerwacje obiektu z 3 gwiazdkami, 2 gwiazdki to zaledwie 3 proc. rezerwacji styczniowych.
W styczniu dominowała sprzedaż oferty na lato – oferty first minute stanowiły 69 proc. sprzedanych wycieczek. Rezerwacje z wyjazdem w styczniu to 20,2 proc. całości sprzedaży, 14,9 proc. to wyjazdy w lutym. Średnia wartość rezerwacji wyniosła 6336 PLN, co w porównaniu ze styczniem ubiegłego roku daje wzrost o 268 PLN. W przeliczeniu na osobę wzrost ten wynosił 77 PLN (2440 PLN/os. w 2014 roku vs 2363 PLN w 2013 roku).
fot. mat. prasowe
Średnia cena wyjazdów na osobę
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)