Przeczytaj także: Własna firma marzeniem studenta
Niemal połowa badanych jest zdania, że działalność rządów ma negatywny wpływ na obszary stanowiące największe wyzwania: bezrobocie (47 proc.), niedobory zasobów naturalnych (43 proc.) i nierówności ekonomiczne (56 proc.). Jeżeli chodzi o biznes, to w opinii ankietowanych jego wpływ jest negatywny w zakresie takich problemów jak: niedobory zasobów naturalnych (28 proc.), skutki zmian klimatycznych (25 proc.) oraz różnice w dochodach (18 proc.). Za to jego pozytywny wpływ respondenci dostrzegają w obszarze edukacji (38 proc.), stabilności gospodarek narodowych (27 proc.) i niwelowaniu bezrobocia (12 proc.).
Zdaniem respondentów sukces działalności firmy powinno mierzyć się nie tylko wynikami finansowymi, ale również tym, w jakim zakresie wpływa ona na poprawę jakości życia społeczeństwa. Zdaniem pokolenia Y powinien to być jeden z podstawowych celów działania przedsiębiorstwa. Młodzi ludzie interesują się działalnością charytatywną i udziałem w „życiu publicznym”. Aż 63 proc. badanych zadeklarowało, że przekazuje pieniądze na cele charytatywne, 43 proc. działa w wolontariacie lub organizacjach społecznych, a 52 proc. podpisuje różnego rodzaju petycje.
Przedstawiciele pokolenia Y uważają, że w biznesie za mało wagi przywiązuje się do rozwijania umiejętności przywódczych oraz, że firmy powinny bardziej dbać o swoją przyszłą kadrę kierowniczą, która nie ma zamiaru biernie czekać, aż zwolnią się dla niej stanowiska. Zdaniem 50 proc. badanych pracodawcy mogliby więcej inwestować w proces kształcenia przyszłych liderów. Ponad jedna czwarta deklaruje ponadto chęć otrzymania szansy wykazania się swoimi umiejętnościami przywódczymi.
„Aby przyciągnąć i utrzymać młodych pracowników firmy muszą wyjść naprzeciw ich potrzebom. Kluczowym jest zrozumienie wizji świata, jaką ma pokolenie Y i umiejętność komunikowania się z nim jego językiem. To jest warunek zatrzymania najlepszych specjalistów i zdobycia przewagi konkurencyjnej. Badanie pokazało wyraźnie, że dzisiejsi dwudziesto- i trzydziestolatkowie są gotowi na zmianę pokoleniową w biznesie. Chcą samodzielnie pracować, przyjąć na siebie odpowiedzialność i mieć wpływ na rozwój gospodarczy i społeczny” – podsumowuje Małgorzata Wnęk-Kolaska
Informacje o badaniu:
Badanie zostało przeprowadzone przez Deloitte we współpracy z brytyjską firmą badawczą Millward Brown. W okresie od 10 października do 11 listopada 2013 roku przebadano 7800 respondentów (ok. 300 wywiadów w każdym z 26 krajów objętych badaniem). W fazie screeningu i rekrutacji zadbano o to, by wszyscy respondenci reprezentowali pokolenie Y, urodzone w styczniu 1983 roku lub później, posiadali wyższe wykształcenie i w chwili badania byli zatrudnieni w pełnym wymiarze czasu pracy. Wywiady trwały około 15 minut.
Przeczytaj także:
Pierwsze kroki na rynku pracy. Czego chcą młodzi ludzie?
![Pierwsze kroki na rynku pracy. Czego chcą młodzi ludzie? [© BillionPhotos.com - Fotolia.com] Pierwsze kroki na rynku pracy. Czego chcą młodzi ludzie?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/rynek-pracy/Pierwsze-kroki-na-rynku-pracy-Czego-chca-mlodzi-ludzie-203655-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
innowacyjność, innowacje, działalność innowacyjna, pokolenie Y, rynek pracy, studenci, absolwenci, kariera zawodowa
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)