Kto porzucił media dla PR?
2014-02-27 12:06
Kto porzucił media dla PR? © wellphoto - Fotolia.com
Przeczytaj także: Wizerunek medialny specjalisty PR
Mariusz Mazur został PR Managerem w PKO Leasing, Leszek Jarosz objął stanowisko Communication Officera Grupy Pracodawców Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego, natomiast Joanna Komolka kontynuuje karierę jako rzeczniczka prasowa warszawskiego Centrum Zdrowia Dziecka. To lista dziennikarzy TVN24, którzy w zeszłym roku przeszli do branży PR.Najbardziej spektakularny „transfer” 2013 roku nie dotyczył jednak TVN24. Z dziennikarstwa odszedł Igor Janke, publicysta Rzeczpospolitej i Uważam Rze oraz szef serwisu blogowego Salon24.pl. Obecnie jest partnerem i członkiem zarządu Bridge – firmy specjalizującej się w doradztwie komunikacyjnym, założonej zresztą przez byłych dziennikarzy: Piotra Bazylkę i Piotra Wysockiego.
Byłych dziennikarzy chętnie zatrudniały firmy związane z branżą finansową, energetyczną oraz administracją publiczną. Do Ministerstwa Spraw Zagranicznych trafił były dziennikarz Gazety Wyborczej Marcin Wojciechowski, zastępując na stanowisku rzecznika Marcina Bosackiego – również byłego dziennikarza tej samej gazety, który obecnie jest ambasadorem w Kanadzie. Ministerstwo Skarbu Państwa zatrudniło natomiast Agnieszkę Jabłońską-Twaróg, byłą prezenterkę Polsat News. Do warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad dołączyła z kolei Agnieszka Stefańska, wcześniej pracująca w Rzeczpospolitej.
fot. mat. prasowe
Z mediów do PR
Wśród firm z branży finansowej, poza wspomnianym wcześniej PKO, dziennikarza zatrudniła także Uniqa. Jej rzecznikiem prasowym została Katarzyna Ostrowska, również była dziennikarka Rzeczpospolitej. Byłymi dziennikarzami są także PR-owcy firm z branży energetycznej: PGNiG (w 2013 roku jej rzeczniczką została Jolanta Pawnik z Radia Kraków) oraz koncernu ENEA. Funkcję rzecznika pełni tam Sławomir Krenczyk, były reporter stacji TTV. „Zdecydowałem się na ten krok już kilka lat temu, planując swoją karierę zawodową. Dbając o to, by profesjonalnie wykonywać pracę dziennikarza, równocześnie przygotowałem się do zmiany m.in. kończąc podyplomowe studia PR w Szkole Głównej Handlowej” – mówi o swoim przejściu do branży PR Krenczyk.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)