eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMediaBanki w sieci XI-XII 2013

Banki w sieci XI-XII 2013

2014-03-04 12:32

Banki w sieci XI-XII 2013

Banki w sieci XI-XII 2013 © zimmytws - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Banki mają problem ze swoim wizerunkiem w sieci. Klienci coraz rzadziej dyskutują o konkretnych ofertach marek, skupiając się na wytykaniu bankom wpadek oraz awarii – wynika z III edycji raportu „Banki w sieci” przygotowanego przez Re:buzz i Brand24.

Przeczytaj także: Jak Google widzi banki?

W listopadzie 2013 r. Internauci najczęściej rozmawiali o PKO BP, mBanku, BZ WBK, Pekao i Inteligo. Najwięcej emocji wygenerowały “awarie”. Wątki nich dotyczące liderowały w dyskusjach o każdym z wymienionych banków. PKO BP i Inteligo zrobiły sobie przerwę od internetu - nie działał system transakcyjny, a w BZ WBK właściciele rachunków nie mogli wykonać żadnego przelewu przez 3 dni. Klienci mBanku narzekali głównie na awarię Euronetu oraz problemy z system transakcyjnym po połączeniu mBanku z MultiBankiem i BRE Bankiem, zaś Bank Pekao podwójnie zaksięgował część operacji - pieniądze oczywiście zostały zwrócone, ale gniew Internautów pozostał.

Najpopularniejszym kanałem dyskusji o bankach były newsy (27,8%). Najwięcej pisało się o PKO BP, mBanku oraz Banku Gospodarstwa Krajowego. Drugim źródłem był Facebook (25,85%). Najwięcej wątków w serwisie społecznościowym wygenerowały mBank, PKO BP oraz BZ WBK. Trzeci wynik w ilości wątków wygenerowały fora (19,74 %). Bohaterami forów były w listopadzie mBank, PKO BP oraz Alior Bank.

Zaskakujący może być fakt, że najwięcej dyskusji ilościowo wygenerowały wątki nieproduktowe (27,45%). Dopiero dalej były to kredyty (27,45%) oraz konta (25,74%). W drugiej edycji (kwiecień 2013 roku) były to kredyty (39,56%), konta (25,46%), zaś wątki nieproduktowe stanowiły 17,91% całości.

Przyczyniły się o tego między innymi niechlubne tematy o bankowej zmowie i nałożonej na banki karze. Pozytywnym przykładem są dyskusje o zaangażowaniu Kevina Spacey do kampanii reklamowej BZ WBK - chociaż i tu pojawiały się głosy niezadowolenia.

Raport tradycyjnie wskazał też Superbohaterów. Najwięcej pozytywnych opinii w stosunku do tych negatywnych w listopadzie miały BNP Paribas (82% pozytywnych opinii), Bank Millennium (79% pozytywnych opinii) oraz Eurobank (78%). Żadnemu z banków nie udało się obronić tej lokaty w grudniu 2013 roku. W tym miesiącu królował Alior Sync (74%). Czarnymi owcami w listopadzie były PKO BP (rekordowe 92% negatywnych opinii), BZ WBK (72% negatywnych opinii) oraz mBank (64 proc. negatywnych opinii). W grudniu w tym gronie ponowanie znalazł się mBank (71% negatywnych opinii), niechlubnym liderem był jednak Raiffeisen Polbank (81% negatywnych opinii).

fot. mat. prasowe

O czym dyskutują Polacy?

Największą popularnością pod względem liczby wątków cieszyły się - wątki nieproduktowe (27,66%), kredyty (27,45%), konta (25,74%), karty (13,93%), lokaty (5,22%)


– Przyglądając się wynikom poszczególnych marek można dostrzec, że 12 z nich otrzymało więcej pozytywnych wypowiedzi niż tych negatywnych. Z kolei do grupy banków, które zyskały więcej negatywnych opinii niż pozytywnych, trafiło 16 marek - komentuje Jakub Sadowski z Brand24. - Na wyniki badania złożyło się niemal 15 tysięcy wątków utworzonych w okresie 1- 30 listopada 2013 roku - dodaje.

fot. mat. prasowe

Rozkład sił w Internecie w listopadzie

Najpopularniejszym kanałem dyskusji o bankach były newsy (27,8%).


Banki często nie są postrzegane jako instytucje najwyższego zaufania. - Reputacji banków szkodzą nieprzyjazne produkty oraz jakość obsługi. Niezadowolenie z tych dwóch elementów jest często manifestowane przez konsumentów. Pole minowe dla banków stanowią nowe technologie. Awarie są czynnikiem trudnym do przewidzenia, zaskakuje jednak bezradność marek w ich obliczu - mówi Kamil Sokołowski, dyrektor zarządzający agencji Re:buzz, będącej inicjatorem raportu.

fot. mat. prasowe

Superbohater listopada

Najwięcej pozytywnych opinii w stosunku do tych negatywnych w listopadzie miały BNP Paribas (82% pozytywnych opinii), Bank Millennium (79% pozytywnych opinii) oraz Eurobank (78%).


Informacje o badaniu
Żeby dowiedzieć się jak Internauci postrzegają banki przeanalizowano prawie 70 tys. wątków z serwisów informacyjnych i społecznościowych, for internetowych, Facebooka, mikroblogów i blogów. Przebadano treści z listopada i grudnia 2013 roku. Raport powstał w oparciu o zestawienie banków z największymi przychodami na dzień 07.08.2013 r.


Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: