Reklama w motoryzacji VII 2005
2005-08-19 10:56
Pierwsze miejsce na liście największych reklamodawców w mediach wśród marek samochodów osobowych zajęła w lipcu firma Toyota Motor - podaje Instytut Samar, powołując się na dane zebrane przez firmę Expert-Monitor. Wydatki na reklamę, poniesione przez tego japońskiego producenta wyniosły prawie 4 mln zł, co stanowi 12,7 procent wszystkich nakładów wyasygnowanych na reklamę aut osobowych w mediach.
Przeczytaj także: Reklama w motoryzacji VI 2005
Drugą pozycję zdobyła firma Renault S.A.R.L. Polska, która przeznaczyła na reklamę 3,9 mln zł (12,5 procentowy udział). Kolejne miejsca stały się udziałem firm Fiat Auto Poland (3,8 mln zł, 12 proc.), Nissan (2,9 mln zł, 9,4 proc.) oraz Honda Poland (2,8 mln zł, 8,9 proc.). W sumie, całość wydatków na reklamę aut osobowych w telewizji, radiu, gazetach i magazynach wyniosła w ubiegłym miesiącu prawie 31,5 mln zł.W rankingu za pierwszych siedem miesięcy roku najwięcej na reklamę w mediach wydała firma General Motors Polska (42,9 mln zł, 12 proc.), która wyprzedziła kolejno Renault S.A.R.L. Polska (37,7 mln zł, 10,6 proc.), Toyota Motor (33,7 mln zł, 9,5 proc.), Citroen Polska (31,3 mln zł, 8,8 procent) oraz Fiat Auto Poland (27,1 mln zł, 7,6 procent).
W rankingu samochodowych reklam telewizyjnych, na których emisję wydano w lipcu najwięcej, przewodzi spot Renault Megane. Koszty wyniosły prawie 1,3 mln zł. Ta sama reklama była również najczęściej emitowanym w lipcu spotem motoryzacyjnym. Materiał został pokazany w stacjach telewizyjnych łącznie 373 razy.
Podobny ranking po pierwszych siedmiu miesiącach bieżącego roku przedstawia się następująco: największe wydatki na emisję wyasygnowano na reklamę prezentującą SEATa Toledo. Za 3,3 mln zł widzowie mogli obejrzeć ten spot 1.270 razy. Chrysler Voyager okazał się za to bezkonkurencyjny pod względem częstotliwości emisji reklamy od stycznia do końca lipca. Materiał był pokazywany w telewizji łącznie 1.965 razy.
Wszystkie podane wydatki liczone są według cenników mediów bez upustów.
Przeczytaj także:
Reklama w motoryzacji IX 2006
oprac. : Grzegorz Gacki / Polska.pl