Czego kobiety szukają w Internecie?
2014-03-10 10:11
Gemius postanowił sprawdzić, czego kobiety z wybranych krajów poszukują w Internecie © djile - Fotolia.com
"Zdrowie, dom i rodzina" to ulubiona kategoria tematyczna stron www odwiedzanych przez polskie internautki - wynika z badania przeprowadzonego przez Gemius. Okazuje się zatem, że różnimy się nieco od Czeszek, Słowaczek, Mołdawianek, Turczynek, Bułgarek Ukrainek i Węgierek, które poszukują w Internecie głównie przepisów kulinarnych, serwisów kobiecych i parentingowych, a także stron life-style’owych.
Przeczytaj także: Kobiety i Internet
Gemius postanowił sprawdzić, czego kobiety z wybranych krajów poszukują w Internecie. Okazuje się, że w zależności od kraju upodobania pań kształtują się nieco odmiennie.W Polsce największym zainteresowaniem wśród internautek cieszą się serwisy poświęcone tematom związanym ze zdrowiem, domem i rodziną (63 proc. internautów na stronach z tej kategorii to kobiety). Podobną popularnością mogą się pochwalić również strony e-sklepów, które w swojej ofercie posiadają odzież (62 proc.). Natomiast wirtualne kartki i pomysły na życzenia przyciągają 60 proc. polskich internautek.
Serwisy dla kobiet, poświęcone ciąży i macierzyństwu, są najpopularniejsze w Czechach (62 proc. internautów odwiedzających te portale to kobiety) i na Słowacji (56 proc.). Styl życia to temat numer jeden wśród użytkowniczek sieci z Mołdawii (63 proc.) i Turcji (53 proc.). Z kolei strony z przepisami kulinarnymi przyciągają największą uwagę Bułgarek (64 proc.), a internautki z Ukrainy w sieci szukają przede wszystkim przepisu na zdrowie (62 proc.). Na Węgrzech tematem, który cieszy się największym zainteresowaniem jest luksus. Niemal 59 proc. użytkowników stron z tej kategorii tematycznej to kobiety.
W celu sprawdzenia, które kategorie tematyczne stron www przyciągają najwięcej kobiet przeanalizowano płeć ich użytkowników (z uwzględnieniem wskaźnika prezentującego dopasowanie, a więc stosunek liczby użytkowników grupy celowej do liczby wszystkich użytkowników w wybranej kategorii tematycznej stron www w wybranym okresie). Analizą objęto kraje, w których badanie prowadzone przez Gemius uwzględnia kategoryzację stron internetowych.
fot. mat. prasowe
Czego kobiety szukają w Internecie najczęściej?
Informacje o badaniu
Dane pochodzą z międzynarodowego badania realizowanego przez Gemius w ponad 30 krajach w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej (gemiusAudience). Jego celem jest poznanie liczby i profilu demograficznego użytkowników Internetu oraz sposobu, w jaki korzystają z sieci. Badanie jest prowadzone zgodnie z zasadami międzynarodowego kodeksu ICC/ESOMAR.
Przeczytaj także:
Mamy szukają informacji w Internecie
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)