eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacjeBlog firmowy: skuteczny instrument w PR

Blog firmowy: skuteczny instrument w PR

2014-03-10 12:08

Blog firmowy: skuteczny instrument w PR

Blog firmowy: skuteczny instrument w PR © stillkost - Fotolia.com

Blog firmowy to doskonała platforma do prowadzenia działań z zakresu PR. Na łamach korporacyjnego dziennika można nie tylko kreować wizerunek, ale także budować siłę marki oraz prowadzić komunikację zewnętrzną i wewnętrzną.

Przeczytaj także: Dlaczego warto prowadzić blog ekspercki?

Renesans blogów firmowych

W dobie ogromnej popularności wszelkiego rodzaju serwisów społecznościowych, nieco zapomniano o blogach. Jednak wiele firm zaczyna na nowo inwestować w ten instrument komunikacyjny. Korporacyjny blog coraz częściej zastępuje drukowane biuletyny firmowe i pracownicze. Wynika to z jego wielu zalet:
  • możliwość publikacji wszelkiego rodzaju materiałów (od krótkich notatek po filmy video),
  • mniej oficjalny charakter,
  • szybkość i możliwość stałej aktualizacji informacji,
  • interaktywność,
  • pełna kontrola nad treściami.
Dzięki tym właściwościom, blog firmowy doskonale sprawdza się w zakresie PR zarówno wewnętrznego jak i zewnętrznego.

fot. stillkost - Fotolia.com

Blog firmowy: skuteczny instrument w PR

Blog firmowy to doskonała platforma do prowadzenia działań z zakresu PR. Na łamach korporacyjnego dziennika można nie tylko kreować wizerunek, ale także budować siłę marki oraz prowadzić komunikację zewnętrzną i wewnętrzną.


PR na blogu firmowym

Zadaniem działu PR jest kształtowanie poprawnych i sprzyjających stosunków społecznych z otoczeniem. Blog firmowy skutecznie to ułatwia - za jego pomocą można m.in.:
  • kreować wizerunek firmy

    Za pomocą ciekawych i atrakcyjnych reportaży, zdjęć i filmów można kształtować pożądany obraz organizacji w świadomości społecznej. To także doskonałe miejsce do prezentacji materiałów zdjęciowych i filmowych z imprez i wydarzeń z zakresu CSR, których sponsorem lub inicjatorem była firma.
  • budować siłę marki

    Poprzez publikację archiwalnych artykułów i zdjęć można opowiedzieć historię przedsiębiorstwa. To także idealne miejsce do przedstawienia nie tylko własnego doświadczenia, ale także zaprezentowania potencjału technologicznego. Dużym zainteresowaniem cieszą się również wpisy przedstawiające innowacje, nad którymi obecnie pracuje dana firma.
  • uzyskać informację zwrotną

    Blogi pozwalają także uzyskać feedback odnośnie bieżących i planowanych przedsięwzięć. Pomagają w tym komentarze – choć możliwość odpowiedzi na zamieszczony wpis, stwarza zagrożenie, że znajdą się klienci, którzy krytycznie ocenią naszą działalność na łamach sporej publiki.
  • prowadzić komunikację zewnętrzną

    Eksperci wskazują, że w przeciwieństwie do strony internetowej, blogi lepiej sprawdzają się w prowadzeniu bieżącej komunikacji z władzami samorządowymi, kontrahentami, akcjonariuszami czy instytucjami społecznymi. Notki prasowe, komunikaty, ogłoszenia można łatwo dodawać i stale aktualizować. Wiadomości prezentowane na tej platformie są bardziej czytelnie, łatwiej do nich trafić zainteresowanym podmiotom.
  • realizować komunikację wewnętrzną

    Komunikacja z własnymi pracownikami, to ważny aspekt działania każdej nowoczesnej organizacji. Blog pozwala zbudować z nimi emocjonalną wspólnotę, powoduje że czują się współodpowiedzialni za losy firmy. Kompleksowa informacja ma także wpływ na motywację zatrudnionych - w wielu spółkach stają się oni aktywnymi twórcami bloga, prowadzą czasem swoje mikroblogi w ramach wspólnej platformy.

Podsumowanie
Blog firmowy to bardzo skuteczny instrument w zakresie PR. Przy zaangażowaniu niewielkich środków, daje duże możliwości w realizacji wielu celów wszelkiego typu organizacji. Jednak, aby odniósł sukces, musi być stale aktualizowany. Ta platforma musi żyć. Tylko w ten sposób możemy mu zapewnić stałe zainteresowanie.

oprac. : Grupa TENSE Grupa TENSE

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: