Strony erotyczne najpopularniejsze w Polsce i na Węgrzech
2014-03-12 10:46
Strony erotyczne najpopularniejsze w Polsce i na Węgrzech © Diana Valujeva - Fotolia.com
Przeczytaj także: Internet w Polsce I-XII 2013
Zainteresowaniom mężczyzn przyjrzała się firma Gemius. Analiza miała pokazać, jakie kategorie tematyczne witryn internetowych wzbudzają największe zainteresowanie panów. I tak okazało się, że wśród polskich internautów bezapelacyjnie wygrywa erotyka (62 procent). Nieco mniej sympatyków mają strony dedykowane miłośnikom gier komputerowych (61 procent) oraz typowo "męskim" sprawom (60 procent). Erotyka to także temat numer jeden na Węgrzech, gdzie aż 69 proc. użytkowników stron erotycznych to mężczyźni.Zdaniem Adama Sobierajskiego, dyrektora strategicznego Polskiej Kampanii Reklamowej, która m.in. oferuje usługi na witrynach sieci erotycznych, popularność stron erotycznych wśród polskich użytkowników Internetu wynika z fenomenu, jakim są tzw. kamerki.
– Nie jest to tradycyjna erotyka, która znana jest na rynku od czasów kaset VHS. Bazuje na specyficznej formie relacji z osobą zasiadającą po drugiej stronie kamery. Za pomocą obowiązującej na serwisie waluty można wpływać na zachowania drugiej strony w zakresie przez nią akceptowanym. Zapoczątkowany przez showup.tv trend przez ostatnie dwa lata zawładnął wyobraźnią użytkowników erotyki. Ta forma aktywności sieciowej zyskała ogromną liczbę zwolenników – tłumaczy Sobierajski.
Strony sportowe cieszą się największym zainteresowaniem wśród mężczyzn w Turcji (74 proc. internautów odwiedzających te portale to mężczyźni), na Ukrainie (73 proc.) i w Bułgarii (64 proc.). Motoryzacja to z kolei temat numer jeden wśród czeskich (67 proc.) i słowackich (66 proc.) internautów płci męskiej. Tymczasem w Mołdawii wśród użytkowników sieci płci męskiej najpopularniejsze są serwisy informacyjne (56 proc.).
W celu sprawdzenia, które kategorie tematyczne stron www przyciągają najwięcej mężczyzn przeanalizowano płeć ich użytkowników (uwzględniono wskaźnik prezentujący dopasowanie, a więc stosunek liczby użytkowników grupy celowej do liczby wszystkich użytkowników w wybranej kategorii tematycznej stron www w wybranym okresie). Analizą objęto kraje, w których badanie prowadzone przez Gemius uwzględnia kategoryzację stron www.
fot. mat. prasowe
Jakich treści mężczyźni poszukują w sieci najczęściej?
Informacje o badaniu
Dane pochodzą z międzynarodowego badania realizowanego w firmie Gemius w ponad 30 krajach w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej (gemiusAudience). Jego celem jest poznanie liczby i profilu demograficznego użytkowników Internetu oraz sposobu, w jaki korzystają z sieci. Badanie jest prowadzone zgodnie z zasadami międzynarodowego kodeksu ICC/ESOMAR. W Polsce jest realizowane pod nazwą Megapanel PBI/Gemius.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)