eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaInwestycjeNajpopularniejsze powierzchnie handlowe: Niemcy górują

Najpopularniejsze powierzchnie handlowe: Niemcy górują

2014-03-12 11:55

Najpopularniejsze powierzchnie handlowe: Niemcy górują

14% międzynarodowych sieci planuje ekspansję w Polsce w 2014 r © Roman Milert - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Na niemieckim rynku powierzchni handlowych o stagnację będzie raczej trudno. Potwierdzeniem są tu chociażby wyniki płynące z najnowszego nadania międzynarodowej firmy doradczej CBRE, z których wynika, że w bieżącym roku za naszą zachodnią granicą sklepy zamierza otworzyć aż 40 procent międzynarodowych firm z sektora retail. Na 60 krajów uwzględnionych w badaniu Polska znalazła się na wysokim, trzynastym miejscu.

Przeczytaj także: Nieruchomości inwestycyjne w Europie w 2013: Polska w czołówce

W rankingu najpopularniejszych rynków powierzchni handlowych na świecie nasi zachodni sąsiedzi zdecydowanie brylują - plany dotyczące otworzenia sklepów na terenie Niemiec w bieżącym roku formułuje aż 40 procent światowych najemców handlowych. Pozostałe miejsca na podium zajmują Francja oraz Wielka Brytania, jednak powierzchnie handlowe zlokalizowane w tych krajach cieszą się zdecydowanie mniejszą popularnością (odpowiednio 26 i 25 procent).

Docelowe rynki w 2014

Ilość firm planujących ekspansję na dużą skalę zwiększyła się znacznie w 2014 r., odzwierciedlając rodzące się na nowo zaufanie na globalnych rynkach handlowych. Ponad jedna trzecia (35%) najemców zamierza poszerzyć portfolio sklepów o 40 lokali lub więcej w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Spośród tych, którzy planują otworzyć 40 i więcej lokalizacji, najwyższą aktywność można zaobserwować w przypadku marek odzieżowych ze średniej i wyższej półki - na każdą z tych branż przypada jedna trzecia aktywności.

fot. mat. prasowe

Docelowe rynki w 2014

Niemcy zdecydowanie wyprzedzają Francję, Wielką Brytanię, Austrię i Chiny w rankingu najpopularniejszych rynków powierzchni handlowych na świecie.


Peter Gold, Dyrektor międzynarodowego działu powierzchni handlowych w CBRE, skomentował:

“Wzrost zaufania i ożywienie w międzynarodowej społeczności najemców handlowych zaowocowały powrotem planów ekspansji na dużą skalę. Chociaż tempo wzrostu spadło w ostatnich latach, najemcy działający globalnie jasno wyrażają zainteresowanie inwestycjami w sieci obiektów handlowych w 2014 r. Szeroki zakres rynków, które wybierają, podkreśla stałe znaczenie ekspansji międzynarodowej. Niemcy zajmują czołową pozycję, jako rynek cieszący się największym zainteresowaniem najemców w bieżącym roku. Atrakcyjność tego rynku odzwierciedla siłę i skalę gospodarki oraz sukcesy dużych marek nowo przybyłych na rynek.”

Beata Kokeli, Senior Dyrektor działu powierzchni handlowych w CBRE w Polsce, powiedziała:

„W 2013 r. odnotowano wejście 23 nowych, międzynarodowych sieci handlowych na polskim rynku. Najwięcej najemców pojawiło się w sektorze odzieżowym – 13 firm, wśród których można wymienić marki takie, jak: Karl Lagerfeld, H.E. by Mango, Hollister, Manila Grace czy Armani Jeans. Aktywnością wykazały się także sieci handlowe oferujące artykuły wyposażenia wnętrz – 4 marki: H&M Home, Ixina, Present Time, czy Laura Ashley. Pod względem kraju pochodzenia, w 2013 r. na polskim rynku rozpoczęło działalność 6 najemców z Francji, 3 z Włoch oraz po dwóch z Danii, Szwecji, Wielkiej Brytanii oraz USA. 14% międzynarodowych najemców planuje ekspansję w Polsce w 2014 roku, co daje nam 13 miejsce na liście 60 krajów uwzględnionych w badaniu.”

Najemcy z USA mogą pochwalić się najszerszymi planami ekspansji na dużą skalę - blisko połowa (47%, z czego ponad 10% w Polsce) przebadanych firm zamierza otworzyć powyżej 40 sklepów w 2014 r. USA jest największym rynkiem handlowym w regionie i, co nie powinno dziwić, najważniejszym rynkiem docelowych dla najemców mających swoją siedzibę w Ameryce Płn. i Płd. - niemal połowa (43%) zamierza rozszerzyć tam swoją działalność w 2014 r. Jednak ze względu na dojrzałość rynków krajowych i panującą na nich konkurencję, wielu północnoamerykańskich najemców stara się zapewnić szansę na ekspansję na dużą skalę poprzez rozwijanie swojej działalności międzynarodowej. Najemcy z USA w szczególności upodobali sobie rynki europejskie - 19% spośród nich planuje w tym roku otworzyć sklepy w Niemczech, a 14% w Wielkiej Brytanii, Kanadzie, Francji i Austrii.

David Close, Dyrektor międzynarodowego działu powierzchni handlowych na region Europy, Środkowego Wschodu i Afryki w CBRE, skomentował:

“W 2014 najemcy amerykańscy będą nie tylko skupiać się na swoim rynku krajowym, ale coraz częściej będą patrzeć także poza granice. W ostatnich latach kilku głównych najemców z USA było aktywnych także w Europie. Marki te zdają sobie sprawę, że nie mogą w nieskończoność rozszerzać działalności na cechującym się wysoką konkurencją rynku krajowym i że koniecznością jest rozwój na arenie międzynarodowej.

fot. mat. prasowe

Wielkie plany najemców z USA

W 2014 najemcy amerykańscy będą nie tylko skupiać się na swoim rynku krajowym, ale coraz częściej będą patrzeć także poza granice.


“Wraz z powrotem zaufania wśród konsumentów na wielu rynkach w Europie, nastał właściwy moment dla północnoamerykańskich najemców żeby wykorzystać w dużym stopniu nienaruszony potencjał wzrostu. Najemcy z USA stopniowo rozbudowują swoje sieci sklepów i globalną ofertę - trend ten będzie się nadal rozwijał i podlegał dywersyfikacji w 2014 r. i później.”

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: