eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacjeJak wykorzystać Facebook do zwiększenia liczby odwiedzin strony?

Jak wykorzystać Facebook do zwiększenia liczby odwiedzin strony?

2014-03-17 13:09

Jak wykorzystać Facebook do zwiększenia liczby odwiedzin strony?

Zareklamuj się na Facebooku © vege - Fotolia.com

Czy chcesz przyciągnąć większą liczbę odwiedzających przy pomocy Facebooka? Czy ruch pochodzący z portali społecznościowych mimo tego, że jest kluczowy dla Twojej działalności, wciąż wydaje się niesatysfakcjonujący?

Przeczytaj także: Strony internetowe: personalizacja w 4 prostych krokach

Przyciąganie fanów na stronę (i zachęcenie ich do zapisania się na listę mailową lub podjęcia innej akcji) jest niezwykle ważnym elementem internetowej strategii marketingowej. Poniższe wskazówki pomogą Ci w osiągnięciu tego nieprostego celu. Zapraszam do lektury!

1: Upewnij się, że na stronie masz wystarczająco dużo treści którymi warto się podzielić.

Jeśli posiadasz stronę, która nigdy się nie zmienia, bardzo trudno będzie na nią przyciągnąć większą liczbę odwiedzających. Umieszczanie linków do tych samych artykułów, z pewnością nie przyniesie pożądanych skutków. W dzisiejszych czasach, content marketing jest bardzo istotnym elementem strategii marketingowej, choć wiele firm wciąż nie potrafi go właściwie docenić i zaaranżować.

Oryginalne, nowe i interesujące teksty, które publikujesz na stronie, są ważne nie tylko ze względu na korzyści związane z budowaniem społeczności, ale również mają wpływ na pozycjonowanie w wyszukiwarkach. Google nagradza bowiem strony, które często ukazują nowe treści. Nie musisz jednak publikować trzech lub więcej solidnych artykułów tygodniowo, aby uzyskać znaczące korzyści. Publikowanie czegoś nowego, a zarazem niezwykle pomocnego tylko raz w tygodniu (lub nawet raz w miesiącu), może znacznie przyczynić się do poprawy ruchu na Twojej stronie, o ile porusza kwestię istotną dla użytkowników w danym czasie.

Poniżej znajduje się kilka pomysłów na to jak przygotować nowe treści:
  • Każdego tygodnia opublikuj jedną wskazówkę przydatną w Twojej niszy..
  • Opublikuj jakąś aktualność związaną z branżą lub działalnością firmy.
  • Stwórz listę 10 najprzydatniejszych artykułów, które udało Ci się znaleźć w Sieci w danym tygodniu.
  • Przeprowadź krótki wywiad ze znaną osobą z branży.
Stosując taką strategię, nie tylko zwiększysz liczbę słów kluczowych na stronie (co pomaga w pozycjonowaniu), ale będziesz również w stanie podzielić się tymi treściami poprzez media społecznościowe oraz e-mail! To sytuacja, w której wygrywają wszyscy – łącznie z Tobą.

2: Spraw, aby dzielenie się treściami za pomocą Twojej strony było łatwiejsze.

Kiedy masz już świeże treści, następnym logicznym krokiem jest umożliwienie dzielenia się nimi z innymi użytkownikami. Dodaj do swojej strony specjalne wtyczki, które zapewnią taką opcję.

Jednym z najpopularniejszych pluginów, który spełnia tę funkcję jest Digg Digg. Wtyczka ta posiada wyjątkowo wiele opcji, które pomagają w stworzeniu unikatowego wizerunku strony. Możesz, m.in. wybrać odpowiednią liczbę przycisków związanych z portalami społecznościowymi, jak również specyficzne miejsca, w których mają się one wyświetlać.

Pamiętaj, aby nie ignorować tych przycisków na indywidualnych, statycznych stronach. Prawdopodobnie nikt nie podzieli się Twoją stroną kontaktową, ale być może posiadasz gdzieś specjalną witrynę z materiałami do pobrania, które okażą się przydatne dla innych. Ułatw użytkownikom dzielenie się contentem!

Możesz również poprosić użytkowników o to, aby umożliwili innymi zapoznanie się z opublikowanym przez Ciebie artykułem. Na końcu nowego wpisu możesz zapytać "Czy podobał Ci się ten artykuł? Udostępnij go znajomym na Facebooku, korzystając z przycisków poniżej." Pamiętaj, że ludzie będą się dzielić wyłącznie pomocnymi treściami. Zawsze miej na uwadze potrzeby użytkowników!

fot. vege - Fotolia.com

Zareklamuj się na Facebooku

Jeśli posiadasz wystarczający budżet, reklama na Facebooku może okazać się dla Ciebie świetnym rozwiązaniem. Ostatnie doniesienia Facebooka związane z ograniczeniem zasięgu organicznego niereklamowanych wpisów zdaje się to tylko potwierdzać.


3: Zoptymalizuj wpisy umieszczane na Facebooku

Następną rzeczą na którą warto zwrócić uwagę, jest sposób w jaki publikujesz treści na Facebooku. W gruncie rzeczy, istnieją trzy podstawowe sposoby, które możesz wykorzystać do zamieszczenia linka do Twojej strony. Pamiętaj, że w zależności od publiczności, z jaką masz do czynienia, możesz uzyskać różne rezultaty.

Najbardziej tradycyjnym sposobem jest skopiowanie linka do głównej części wpisu i poczekanie aż zostanie on rozpoznany przez algorytmy Facebooka. W ten sposób, obok linka pojawi się małe zdjęcie reprezentujące publikowany wpis. Aby zdjęcie było większe, wykorzystaj proporcje 1.91:1!

Kolejnym sposobem na zamieszczenie odnośnika jest wstępne załadowania zdjęcia, a następnie wklejenie linka do głównej części aktualizacji statusu. Dzięki temu zdjęcie, które opublikujesz będzie nieco większe, co może doprowadzić do wyższego wskaźnika CTR (click-through rate).

Jedną z technik, bardzo popularnych w przeszłości, jest opublikowanie linka w głównej części wpisu i usunięcie obrazka i odnośnika stworzonego przez Facebook. W ten sposób otrzymujemy wpis składający się wyłącznie z tekstu. W przeszłości takie wpisy często osiągały szeroki zasięg. Niestety ostatnio Facebook ogłosił, że wpisy wyłącznie tekstowe automatycznie tracą na wartości i nie zawsze wyświetlą się na kontach użytkowników jako „najpopularniejsze”.

Zawsze warto jest przetestować różne metody i zobaczyć, które z nich przynoszą najlepsze rezultaty. Nie ma jednej konkretnej, w 100% pewnej metody!

 

1 2

następna

oprac. : Grupa TENSE Grupa TENSE

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: