Rezerwacje wakacji przez Internet II 2014
2014-03-14 13:42
Rezerwacje wakacji przez Internet II 2014 © Patryk Kosmider - Fotolia.com
Przeczytaj także: Rezerwacje wakacji przez Internet I 2014
W drugim miesiącu bieżącego roku wzrost sprzedaży zorganizowanych wyjazdów zagranicznych doczekał się kontynuacji. Z comiesięcznej analizy portali Wakacje.pl i EasyGo wynika, że Polacy wykupują wycieczki nie tylko chętniej niż w zeszłym roku, ale i z większym wyprzedzeniem.Początek roku zapowiadał dobrą sprzedaż wycieczek w biurach podróży, w lutym optymistyczne prognozy potwierdziły się, o czym świadczą wyniki portali turystycznych Wakacje.pl i EasyGo należących do spółki Enovatis S.A., jednego z największych multiagentów na krajowym rynku. Wzrost sprzedaży wycieczek na poziomie 72 proc., która wygenerowała obrót większy o 71 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim, to nie tylko zadowalający wynik dla agenta, ale wyraźny sygnał
z rynku, że Polacy chcą przeznaczać swoje fundusze na wakacje.
Wśród najpopularniejszych kierunków w lutym znalazły się hity ubiegłego sezonu: Egipt z udziałem 24 proc., Grecja – 18 proc., Turcja – 14 proc., Hiszpania -9 proc. i Tunezja – 6,6 proc. Poza pierwszą piątką znalazły się Bułgaria – 6,5 proc., Włochy – 4 proc., Maroko – 2,4 proc., Chorwacja – 2,3 proc.
i Austria – 1,6 proc.
fot. mat. prasowe
Kraje najczęściej wybierane w lutym
W dziesiątce najczęściej rezerwowanych kierunków znalazły się kolejno Hurghada – 10,6 proc., Riwiera Turecka – 9,5 proc., Sharm El Sheikh – 8,4 proc., Kreta – 6,6 proc., Burgas – 4,2 proc., Marsa El Alam – 3,4 proc., Wybrzeże Egejskie – 3,2 proc., Rodos – 3,1 proc., Zakynthos – 2,6 proc., Fuerteventura – 2,2 proc. Pierwsza dziesiątka stanowi 53,8 proc.
fot. mat. prasowe
Najpopularniejsze kierunki
Wśród rezerwowanych wycieczek dominowały oferty z wyżywieniem All Inclusive – 57,3 proc., oferty z wyżywieniem dwa razy dziennie stanowiły 16,7 proc. rezerwacji, 3,1 proc. to rezerwacje z wyżywieniem zgodnym z programem wycieczki. Po 2,2 proc. sprzedanych rezerwacji to oferty z opcją BB i wyżywieniem własnym, 2,1 proc. – Ultra All Inclusive.
fot. mat. prasowe
Popularne formy wyżywienia
Najczęściej wybieraną formą transportu w lutym był samolot – 75 proc. rezerwacji, mniej popularne były oferty z dojazdem własnym – 7,1 proc., 4,7 proc. to wycieczki autokarowe.
fot. mat. prasowe
Popularne formy dojazdu
W lutym wakacje najczęściej kupowały pary, sprzedaż wycieczek dla tej grupy stanowiła 55,4 proc., 13,9 proc. sprzedaży dotyczyło rodziny z jednym dzieckiem, 8,5 proc. rodziny z dwójką dzieci, oferty dla singli stanowiły 6 proc. sprzedanych wyjazdów.
fot. mat. prasowe
Uczestnicy wyjazdów
Polacy kupują wakacje częściej, jednak podobnie jak w ubiegłym roku na urlop za granicą przeznaczają najczęściej 7 dni – 63 proc., rezerwacje dwutygodniowe stanowiły w lutym 18,6 proc., wyjazdy niestandardowe 11- i 10-dniowe to odpowiednio 3,1 proc. i 4 proc. całości. Turyści, którzy kupili wakacje w lutym, najczęściej wybierali pobyt w hotelach 4-gwiazdkowych – 46,3 proc. oraz 3-gwiazdkowych – 26,4 proc. W zestawieniu popularności na trzeciej pozycji znalazły się obiekty 5-gwiazdkowe – 23,3 proc., dalej apartamenty – 2,2 proc. oraz 2-gwiazdkowe – 1,3 proc.
fot. mat. prasowe
Popularne kategorie obiektów
Ile kosztowały wakacje w lutym?
W lutym płaciliśmy za wakacje mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. I tak, średnia cena za rezerwację osiągnęła poziom 5807 złotych, co w porównaniu z rokiem poprzednim daje 39 złotych różnicy, w przeliczeniu na osobę średni koszt wyjazdu zmniejszył się o 45 złotych (2299 złotych w lutym 2014 roku).
W lutym dużą popularnością cieszyły się oferty na lato, na które obowiązywały niższe ceny w ramach tzw. ofert first minute. Stanowiły one 63 proc. sprzedaży w Wakacje.pl i EasyGo.
fot. mat. prasowe
Średni koszt dojazdu na osobę
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (2)