Polski Internet a wiosenna ramówka TV
2014-03-18 12:21
Polski Internet a wiosenna ramówka TV © Karelin Dmitriy - Fotolia.com
Jednym z pierwszych corocznych zwiastunów wiosny są telewizyjne ramówki, które już od początku marca oferują widzom świeżą porcję nowości. Według badań Instytutu Monitorowania Mediów fraza „wiosenna ramówka” pojawiała się w Internecie średnio 30 razy dziennie! Największą popularnością cieszyły się jednak nie nowe propozycje, a dobrze znane seriale i programy, takie jak: „Na dobre i na złe” oraz „Voice of Poland” stacji TVP2. Najpopularniejszym aktorem został Piotr Adamczyk, chociaż „Sama słodycz” TVN jeszcze musi zapracować na zainteresowanie Internautów. W kategorii juror programu muzycznego zwyciężył Kuba Wojewódzki, a w kategorii juror programu kulinarnego - Magda Gessler, która przyniosła również największy rozgłos „Kuchennym rewolucjom” TVN.
Przeczytaj także: Polski Internet a talent show
Jak wskazuje IMM, w kręgu zainteresowań polskich internautów znalazły się głównie tytuły o ugruntowanej już pozycji, m.in. emitowane przez TVP2 „Na dobre i na złe” oraz „Voice of Poland”. Najpopularniejszym aktorem okazał się Piotr Adamczyk, prawdopodobnie ciągle na fali "Przepisu na życie", ponieważ nowa produkcja TVN-u z jego udziałem, "Sama słodycz" zbyt dużego zainteresowania jeszcze nie wzbudza. Z kolei niekwestionowaną królową programów kulinariów była Magda Gessler. Jednak jej "Kuchenne rewolucje" mają już sporą konkurencję w postaci formatów "Top Chef" i "Hell's Kitchen". Być może już wkrótce restauratorka będzie musiała przekazać koronę Wojciechowi Modestowi Amaro.Nikogo zapewne nie zaskakuje fakt, że Internauci najchętniej rozmawiali o swoich ulubionych aktorach oraz o serialach, w których występują. Z podobnym zainteresowaniem użytkownicy Internetu dyskutowali również o programach muzycznych, znacznie rzadziej wypowiadali się na temat kulinarnych nowości. Z danych IMM wynika, że zaledwie w ciągu miesiąca o badanych programach pojawiło się łącznie prawie 40 tys. publikacji!
Seriale
Nowości ramówkowe przyciągają uwagę widzów, natomiast jak wskazują dane IMM nie gwarantują największego zainteresowania w sieci. Znane seriale o życiu lekarzy i chirurgów nadal cieszą się największą popularnością. Najwięcej wzmianek zebrały produkcje: „Na dobre i na złe” oraz „Lekarze”. Debiutanci, czyli na przykład „BarON24” TVP2 czy „Sama słodycz” TVN nie zdążyły zyskać jeszcze rozgłosu w Internecie.
fot. mat. prasowe
Aktorzy
Popularność aktorów natomiast nie koniecznie idzie w parze z popularnością serialu. To właśnie Piotr Adamczyk, który gra główną rolę w nowej produkcji TVN – „Sama słodycz” zyskał największe zainteresowanie Internatów. Wyprzedził nieznacznie Katarzynę Zielińską („To nie koniec świata”, Polsat) oraz Pawła Królikowskiego („Ranczo”, TVP1).
fot. mat. prasowe
Programy muzyczne
Podobnie jak w przypadku seriali, pierwsze miejsce na podium rankingu IMM zdobył program TVP2 –„Voice of Poland” (ponad 2,2 tys. wzmianek). Natomiast największe zainteresowanie z kategorii „jurorzy” wywołali członkowie jury „X Factor”, chociaż program znalazł się na 3 miejscu w kategorii „program muzyczny”. Kuba Wojewódzki (ponad 1,4 tys. wzmianek), Ewa Farna oraz Czesław Mozil zdecydowanie wyprzedzili konkurencję.
fot. mat. prasowe
Programy muzyczne
fot. mat. prasowe
Jurorzy programów muzycznych
Przeczytaj także:
Telewizja bez kobiet, debata publiczna to męska rzecz?
oprac. : eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
telewizja, programy kulinarne, Polacy, polski Internet, monitoring mediów, talent show, ramówka TV
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)