Multiscreen - antidotum na nudny program TV
2014-03-20 11:28
Przeczytaj także: Marketing mobilny rozczarowuje
- W skali globalnej palmę pierwszeństwa zdobył smartfon jako najczęściej użytkowany typ ekranu. Ze względu na szeroki zakres użytkowania w porze dziennej, smartfony są dobrym narzędziem do budowania poczucia istotności i wyróżnialności marek, a także tworzenia trendów. W skali globalnej smartfony zapewniają jedynie umiarkowany poziom gotowości odbiorców na przekaz reklamowy, natomiast warto zaznaczyć, że nastawienie do reklam w tym kanale jest znacznie bardziej pozytywne w państwach takich jak Kenia, Nigeria czy Arabia Saudyjska. Użytkownicy multiscreenowi z Nigerii deklarują, że najwięcej czasu poświęcają właśnie na kontakt ze smartfonem – ponad 193 minut dziennie, a wielkość ta jest o 31% wyższa niż średnia globalna wynosząca 147 minut dziennie.
- Komputery przenośne jako sposób na budowanie poczucia istotności przekazu marketingowego. Konsumenci deklarują, że codziennie spędzają 108 minut przed ekranem komputera przenośnego, przy czym większość tego czasu (71%) jest poświęcana na kontakt wyłącznie z tym typem ekranu. Komputery przenośne zapewniają jednak tylko umiarkowany poziom otwartości konsumentów na przekaz reklamowy. Są one najważniejszym typem urządzenia ekranowego dla konsumentów wieloekranowych w Rosji, Polsce i Czechach.
- Tablety mogą stać się kanałem budującym wyróżnialność, a niemal połowa użytkowników tabletów korzysta z nich równocześnie z oglądaniem telewizji (49%). Szczyt korzystania z tabletów przypada na godziny wieczorne. Urządzenia te zapewniają wprawdzie wyróżnialność, lecz jedynie umiarkowaną gotowość użytkowników do odbioru reklam. W przypadku tabletów szczególnie wysoką receptywność konsumentów deklarowano w Kenii, Nigerii oraz na Filipinach.
fot. mat. prasowe
Powody równoczesnego korzystania z innego urządzenia podczas oglądania TV
Powodem równoczesnego korzystania z innego ekranu podczas oglądania telewizji jest zbyt mało ciekawy program telewizyjny.
Jeżeli chodzi o możliwości oddziaływań marketingowych w trybie „multiscreen”, badanie AdReaction wskazuje, że konsumenci wykazują najwyższy poziom gotowości do odbioru reklam w przypadku formatów takich jak mikrowideo, reklamy TV z elementami interaktywnymi, a także reklamy TV promujące aplikacje na urządzenia mobilne, strony na Facebooku oraz witryny internetowe. Działania marketingowe zapewniające więcej rozrywki i nagród są generalnie preferowane silniej niż kampanie wieloekranowe, które po prostu przynoszą więcej informacji.
Duncan Southgate tak podsumowuje wyniki badania: „Wiemy, że media i technologie będą nadal się rozwijać oraz że liderami tego procesu będą konsumenci. Wzrost dla swoich marek osiągną ci marketerzy, którzy zaakceptują te zmiany, dostosują się do nich i zrozumieją, jak można skutecznie i konsekwentnie docierać do konsumentów w świecie wieloekranowym i jak budować ich zaangażowanie”.
Informacje o badaniu
Na potrzeby badania AdReaction 2014 przeprowadzono wywiady z ponad 12 tys. respondentów w wieku 16–44 lat w 30 krajach świata. Byli to użytkownicy z grupy „multiscreen users”, korzystający z więcej niż jednego urządzenia wyposażonego w ekran. Wywiady zostały zrealizowane za pomocą smartfonów lub tabletów. Przyjęto, że użytkownikiem z grupy „multiscreen users” jest osoba posiadająca dostęp zarówno do telewizora, jak i do smartfona/tabletu. W Polsce badaniem objęto 780 konsumentów z grupy multiscreen.
![Marketing mobilny w Polsce 2014 [© rangizzz - Fotolia.com] Marketing mobilny w Polsce 2014](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/marketing-mobilny/Marketing-mobilny-w-Polsce-2014-138222-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)