Koniunktura konsumencka III 2014
2014-03-24 12:45
Przeczytaj także: Koniunktura konsumencka II 2014
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej obniżył się o 0,9 p. proc. i ukształtował się na poziomie –21,0.Spośród składowych wskaźnika najbardziej pogorszyły się oceny odnoszące się do obecnej i przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (dla obu wskaźników spadek o 2,5 p. proc.), a w nieco mniejszym stopniu dotyczące dokonywania ważnych zakupów (spadek o 1,6 p. proc.). Poprawiły się natomiast oceny obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (wzrost o 1,8 p. proc.).
W porównaniu do marca 2013 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 8,4 p. proc.
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej ukształtował się na poziomie -24,4 (spadek o 0,2 p. proc.).
Na spadek wartości wskaźnika wpłynęło pogorszenie ocen dotyczących przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (spadek o 2,5 p. proc.) oraz oszczędzania pieniędzy (spadek o 2,1 p. proc.). Wyraźnej poprawie uległy oceny dotyczące przyszłego poziomu bezrobocia (wzrost o 3,9 p. proc.).
fot. mat. prasowe
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej oraz jego wartości składowe wg lat
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej obniżył się o 0,9 p. proc. i ukształtował się na poziomie –21,0.
W marcu br. WWUK osiągnął wartość wyższą o 14,3 p. proc., niż w analogicznym miesiącu 2013 r.
![Nastroje konsumentów poprawiły się w I 2025 [© Freepik] Nastroje konsumentów poprawiły się w I 2025](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/koniunktura-konsumencka/Nastroje-konsumentow-poprawily-sie-w-I-2025-264488-150x100crop.jpg)
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)