e-label Warnera
2005-08-27 00:02
Warner Music Group tworzy nowy, oparty o internet mechanizm dystrybucji muzyki. W ramach przedsięwzięcia o nazwie "e-label", wykonawcy będą co kilka miesięcy udostępniać słuchaczom zestawy 3 nowych piosenek. Według szefów wytwórni taki model sprzedaży może dla wielu osób okazać się bardziej atrakcyjny, niż tradycyjna forma w ramach której fani otrzymują jeden album co kilka lat.
Przeczytaj także: Sony udostępnia muzykę
e-label to reakcja na nieznaczny spadek sprzedaży płyt CD, który coraz silniej kontrastuje z boomem na muzykę z internetu. Eksperyment Warnera jest poszukiwaniem alternatywy dla tradycyjnego modelu sprzedaży, wykorzystywanego przez wielkie wytwórnie.e-label ma być atrakcyjny także dla artystów. Przygotowanie niewielkiego zestawu piosenek wiąże się dla nich nie tylko mniejszym wysiłkiem, ale także pewnym komfortem. Ewentualne niepowodzenie nie będzie bowiem takim ciosem dla kariery, jak kiepska sprzedaż całej płyty.
Warner zapowiada też, że muzycy którzy zdecydują się na współpracę z e-label mogą liczyć na umowy zapewniające zachowanie im znacznej części praw autorskich do utworów. Dzięki temu jest wielce prawdopodobne, że e-label stanie się nie tylko kioskiem do sprzedaży wielkich hitów, ale także platformą do dystrybucji bardziej niszowych produkcji.
Przeczytaj także:
Świąteczne piosenki: czego słuchają internauci?