Mercedes-Benz zwycięzcą Randstad Award 2014
2014-03-28 12:00
Przeczytaj także: KGHM Polska Miedź zwycięzcą Randstad Award 2013
‘Pracodawca z wyboru’ - jakie firmy podołają wyzwaniu?
Wyniki Randstad Award wskazują, że atrakcyjny pracodawca, to taki, który o zatrudnione osoby dba pod wieloma aspektami, wykraczając poza podstawową relację zapewnienia zatrudnienia. W najnowszym badaniu tego dorocznego cyklu 8000 Polek i Polaków odpowiadało na pytanie, jakie konkretnie firmy z grona 150 największych działających w kraju przedsiębiorstw uznają za pracodawców, którzy potrafią podołać takiemu wyzwaniu - kto byłby dla nich „pracodawcą z wyboru”.
Na podstawie ocen i opinii respondentów powstał ranking najlepiej ocenianych firm. W tym roku zwycięzcą zestawienia jest Mercedes-Benz Polska, zdobywając tym samym tytuł najbardziej atrakcyjnego pracodawcy w Polsce. Badani uznali, że firma ta oferuje wysokie zarobki, możliwości rozwoju zawodowego oraz przyjazną atmosferę pracy.
Na drugim miejscu w rankingu znalazła się Toyota Motor Manufacturing Poland, doceniona przez badanych za wysokiej jakości szkolenia, silne kierownictwo oraz interesującą treść pracy.
Trzecie miejsce zajął Samsung Electronics Polska, który zebrał wysokie noty w kategorii stabilnej sytuacji finansowej oraz tworzenia warunków dla rozwoju pracowników w ramach struktury firmy.
Oprócz zwycięzców, w gronie 20 najwyżej ocenionych firm znalazły się również:
- Mercedes-Benz Polska
- Toyota Motor Manufacturing Poland
- Samsung Electronics Polska
- KGHM Polska Miedź
- Volkswagen Motor Polska
- Volvo Polska
- TVN
- Siemens
- PGNiG
- PGE Polska Grupa Energetyczna
- Philips Lightning Poland
- Robert Bosch
- Volkswagen Poznań
- GlaxoSmithKline Farmaceuticals
- Kompania Piwowarska
- ABB
- Tauron Polska Energia
- PKN Orlen
- Energa
- Renault Polska
Kajetan Słonina komentuje: „Gratulujemy zwycięzcom Randstad Award 2014, gratulujemy też całej czołowej dwudziestce firm. To te przedsiębiorstwa zyskały najwyższe oceny w gronie badanych Polaków i mogą szczycić się wizerunkiem ‘pracodawcy z wyboru’ - czyli takiego, z którym pracownicy chcą się związać i rozwijać. Wizerunek dobrego, atrakcyjnego pracodawcy ma szczególne znaczenie nie tylko w perspektywie możliwości pozyskiwania najlepszych kandydatów do pracy w przedsiębiorstwie, ale też ze względu na szansę zatrzymania talentów w firmie w sytuacji panującej dużej konkurencji o najlepszych specjalistów. Dlatego pielęgnowanie atrakcyjnego wizerunku pracodawcy powinno być ambicją każdego przedsiębiorstwa.”
Informacje o badaniu:
Randstad Award to największy na świecie projekt badawczy dotyczący wizerunku pracodawcy i czynników atrakcyjności pracodawców. Pierwsze badanie przeprowadzono w 2000 roku w Belgii. Dziś obecne jest już w 23 krajach i obejmuje 200 000 respondentów. W tym roku ma czwartą edycję w Polsce. W naszym kraju badanie objęło 150 największych pracodawców oraz 8000 respondentów, reprezentatywnych dla polskiego społeczeństwa (pod względem wieku, płci, wykształcenia, regionu), zdolnych do pracy Polaków, w wieku od 18 do 65 lat, zarówno uczących się, pracujących, jak i poszukujących pracy. Badanie było przeprowadzone na przełomie października i listopada 2013 r. za pomocą ankiet on-line przez międzynarodowy instytut badawczy ICMA.
Przeczytaj także:
TVN zwycięzcą Randstad Award 2012
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
tendencje na rynku pracy, sytuacja na rynku pracy, pracodawcy, pracownicy, Randstad Award, Mercedes-Benz
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)