Wydatki na reklamę jednak w górę
2014-04-08 12:30
Przeczytaj także: Wydatki na reklamę: prognozy 2014
Europa Wschodnia i Azja Centralna
Armenia, Azerbejdżan, Białoruś, Bułgaria, Estonia, Gruzja, Kazachstan, Litwa, Łotwa, Mołdawia, Rosja, Turcja, Ukraina, Uzbekistan
Według prognoz ZenithOptimedia wydatki reklamowe w tym regionie będą rosły o 8-9% rocznie do 2016 roku.
Japonia
Japońska gospodarka wciąż boryka się z niskim poziomem wzrostu. Według prognoz ZenithOptimedia do 2016 roku tamtejszy rynek reklamowy będzie rósł o 2% rocznie.
„Postępowa” Azja
Australia, Hongkong, Korea Południowa, Nowa Zelandia, Singapur
Wzrost wydatków na reklamę w tym regionie w 2013 roku był rozczarowująco niski – rynek urósł zaledwie o 1,3%. Powodem było napięcie w stosunkach między Koreą Północną i jej sąsiadami, które sprawiło, że reklamodawcy w Korei Południowej stali się ostrożniejsi i odwołali część kampanii. ZenithOptimedia spodziewa się poprawy sytuacji i wzrostu wydatków reklamowych o 4,9% w 2014 roku, a w kolejnych latach – o 6,7% w 2015 i o 5% w 2016 roku.
„Szybka” Azja
Chiny, Filipiny, Indie, Indonezja, Malezję, Pakistan, Tajlandia, Tajwan, Wietnam
Spadek koniunktury w 2009 przeszedł w krajach tego regionu ledwie zauważony – wydatki reklamowe wzrosły wtedy o 7,2%, a od tego czasu rynek rozwija się w dwucyfrowym tempie. Według ZenithOptimedia wydatki reklamowe w tym regionie w latach 2014-2016 będą rosły o 11-13% rocznie.
Ameryka Północna
Według prognoz ZenithOptimedia w 2014 roku wydatki reklamowe w USA, napędzane Zimowymi Igrzyskami Olimpijskimi i kampanią poprzedzającą wybory do kongresu, wzrosną o 4,8%. W kolejnych latach można spodziewać się dalszych wzrostów – o 4,6% w 2015 i o 4,3% w 2016 roku.
Ameryka Łacińska
Region Ameryki Łacińskiej może się poszczycić szybko rosnąca gospodarką i rosnącym w podobnym tempie rynkiem reklamowym. W kolejnych 3 latach spodziewany jest wzrost wydatków reklamowych o 11-13% rocznie.
Bliski Wschód i Afryka Północna (MENA)
ZenithOptimedia prognozuje, że w 2014 roku rynek reklamowy w regionie MENA wzrośnie o 7,1%. W latach 2015-2016 tempo wzrostu nieco spadnie – rynek będzie rósł o 4-5% rocznie.
Największe rynki reklamowe
Mimo szybkich wzrostów na rynkach rozwijających się, USA wciąż pozostają rynkiem, który przynosi najwięcej nowych dolarów na globalny rynek reklamy. W latach 2013-2016 USA powinny przynieść 26% z 94 mld USD, o które powiększy się globalny rynek.
fot. mat. prasowe
10 największych rynków reklamowych
Mimo szybkich wzrostów na rynkach rozwijających się, USA wciąż pozostają rynkiem, który przynosi najwięcej nowych dolarów na globalny rynek reklamy.
Globalne wydatki reklamowe według podziału na media
Internet jest wciąż najszybciej rosnącym medium. W 2013 roku globalne wydatki na reklamę w Internecie wzrosły o 16,2%, a w latach 2014–2016 będą rosły średnio o 16% rocznie.
Reklama display (której szeroka definicja obejmuje też media społecznościowe i video online) rośnie najszybciej – o 21% rocznie, częściowo dzięki błyskawicznemu wzrostowi wydatków na reklamę w mediach społecznościowych, które rosną rocznie o 29%. Natomiast wydatki na reklamę video online będą rosły o 23% rocznie do 2016 roku.
Wydatki na reklamę w wyszukiwarkach będą rosły średnio o 13% rocznie do 2016 roku dzięki ciągłemu ulepszaniu wyszukiwarek, pozwalającemu na zamieszczanie w reklamach bogatszych informacji o produktach i grafik, ulepszoną lokalizację wyników wyszukiwania, oraz rozwiązania typu „click-to-call” i geotargetowanie. Natomiast reklama ogłoszeniowa będzie rosła średnio zaledwie o 6% do 2016 roku.
fot. mat. prasowe
Reklama internetowa w podziale na rodzaje 2013-2016 (mld USD)
Wydatki na reklamę w wyszukiwarkach będą rosły średnio o 13% rocznie do 2016 roku dzięki ciągłemu ulepszaniu wyszukiwarek, pozwalającemu na zamieszczanie w reklamach bogatszych informacji o produktach i grafik, ulepszoną lokalizację wyników wyszukiwania, oraz rozwiązania typu „click-to-call” i geotargetowanie.
Wydatki na mobile (reklama w urządzeniach mobilnych – smartfonach i tabletach), rosną 6 razy szybciej niż reklama na urządzeniach stacjonarnych (desktop). ZenithOptimedia prognozuje, że dzięki coraz większej popularności smartfonów i tabletów wydatki na mobile w latach 2013-2016 będą rosły średnio o 50% rocznie. Reklama desktop będzie natomiast rosła w tempie 8% rocznie.
Analitycy ZenithOptimedia szacują, że do 2016 roku globalne wydatki na mobile sięgną kwoty 45 mld USD, co będzie stanowiło 28% wydatków na reklamę online i 7,6% wszystkich wydatków na reklamę. Mobile stanie się więc czwartym co do wielkości medium, a wartość wydatków na reklamę w tym medium będzie wyższa niż w radio, magazynach i outdoorze.
Obecnie mobile jest największym motorem wzrostu wydatków na reklamę. ZenithOptimedia szacuje, że w latach 2013–2016 tego typu reklama przyniesie 35% wzrostu wydatków reklamowych. Zaraz za nim uplasuje się telewizja, która przyczyni się do 34% wzrostu. Kolejne 27% wzrostu przyniesie reklama online na urządzeniach stacjonarnych (desktop).
fot. mat. prasowe
Udział mediów w globalnych wydatkach (%)
Analitycy ZenithOptimedia szacują, że do 2016 roku globalne wydatki na mobile sięgną kwoty 45 mld USD, co będzie stanowiło 28% wydatków na reklamę online i 7,6% wszystkich wydatków na reklamę.
![Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie - prognozy 2016 [© weedezign - Fotolia.com] Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie - prognozy 2016](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/reklama/Wydatki-na-reklame-w-Polsce-i-na-swiecie-prognozy-2016-167658-150x100crop.jpg)
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)